استان ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش اصحاب رسانه، خراسان جنوبی به عنوان ششمین استان معدنی کشور است که بیش از ۴۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده و بیش از ۳٫۷ میلیارد تن ذخایر معدنی دارد.

در استان خراسان جنوبی ۶۳۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد از این رو چنین استانی با داشتن ذخایر معدنی فراوان نیازمند توجه بیشتر است.

دبیر هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به دلیل وجود ذخایر معدنی فراوان در استان و توجه بیشتر به این استان، گروه معدنی دانشگاه بیرجند وظیفه خود دانست در راستای معدن استان گامی بردارد و یک رویداد ملی را برگزار کند.

احمد آریافر با بیان اینکه در این راستا برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی معدنی ایران تصویب شد تصریح کرد: اهدافی برای این کنفرانس در نظر گرفته شده است.

وی آشنایی بخش خصوصی با یافته‌های جدید علمی، ارتباط بین صنعت و دانشگاه ومعرفی استان را از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.

دبیر هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران از برگزاری هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران در تاریخ ۳۰ بهمن ماه و یکم اسفند ماه در دانشگاه بیرجند خبر داد.

آریافر بیان کرد: در این کنفرانس ۲۱ دانشگاه مجری رشته معدن دخیل شدند و ۷۵ نفر اعضای هیئت علمی عضو کمیته علمی تعیین شدند.

وی با بیان اینکه بازه ارسال مقالات از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ دی ماه ۹۸ بوده است خاطرنشان کرد: در این بازه ۲۸۰ مقاله ارسال شد که نسبت به کنفرانس سال گذشته رشد خوبی داشته است.

دبیر هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران یادآور شد: از این تعداد ۱۰۰ مقاله در زمینه فرآوری مواد معدنی، ۲۵ مقاله در بخش محیط زیست و ۶۰ مقاله در زمینه استخراج و اکتشاف، ۲۸ مقاله در زمینه مکانیک سنگ و ۶۵ مقاله اکتشاف مواد معدنی است.

آریافر اظهار داشت: ۴۵ مقاله برای سخنرانی و ۲۱۴ مقاله به صورت پوستر انتخاب شده همچنین ۲۱ مقاله عدم پذیرش شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد مقالات این کنفرانس مربوط به داده‌های معدنی خراسان جنوبی است افزود: در کنار این کنفرانس کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاهی نیز برگزار می‌شود که در این نمایشگاه ۲۱ غرفه حضور خواهند داشت که ۵ غرفه از خارج از استان است.

دبیر هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه ۱۰۱ نفر از اعضای هیئت علمی در فرآیند داوری نقش داشتند گفت: ۲۷۰ نفر در این کنفرانس شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۲۰ نفر تنها مدیران شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران هستند.

آریافر با بیان اینکه ۳ سخنران کلیدی در این همایش خواهیم داشت بیان کرد: مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور و پیشکسوت فعال در استان از جمله سخنرانان این کنفرانس هستند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *