استان ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رقابت ۷۰ نامزد برای خراسان جنوبی در مجلس یازدهم

ستاد انتخابات استان

ناصر خوش خبر، امروز چهارشنبه ۲۳ بهمن، در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان ۲۳ نفر که دو نفر از بانوان هستند، در حوزه انتخابیه فردوس، سرایان، بشرویه و طبس ۲۰ نفر که دو نفر بانو هستند، در حوزه نهبندان و سربیشه ۱۴ نفر که یک نفر بانو بوده و در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه ۱۳ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

وی افزود: براساس برنامه زمان بندی پیش رو زمان آغاز تبلیعات از فردا ۲۴ بهمن آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح یکم اسفندماه ادامه دارد.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه از کاندیداها مورد انتظار است، رعایت قانون انتخابات است، تصریح کرد: در برنامه‌های توجیهی روی این مصادیق تاکید شده و یک نسخه به نامزدها داده شده که امیدواریم قانون انتخابات و قانون شفافیت مالی کاندیداها در عمل اجرا شده و هرکدام از نامزدها با تمکین از قانون، فضایی را مهیا کنند که با آرامش در بسترسازی و جلب مشارکت حداکثری در زمان قانونی انتخابات فرصت داشته باشند.

خوش خبر با بیان اینکه تمکین به قانون باعث نشاط انتخاباتی خواهد شد، اظهار کرد: میانگین مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته بیش از میانگین کشوری بوده، به گونه‌ای که از ۱۳ انتخابات برگزار شده از ابتدای تاسیس استان، میزان مشارکت بیش از ۷۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه باید همه کمک کنیم که شور انتخاباتی بیشتر در جامعه حاکم شود، ادامه داد: براساس آمار وزارت کشور، ۵۶۴ هزار و ۹ نفر واجد شرایط رای در خراسان جنوبی هستند که از این تعداد، ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر رای اولی در استان، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۱۳ نفر پسر و ۱۶ هزار و ۳۱۴ نفر دختر هستند.

خوش خبر بیان کرد: چهار نفر انتقالی از حوزه‌های خارج از استان شامل؛ سه نفر از خراسان رضوی و یک نفر از خراسان شمالی در فرصت زمانی تعیین شده داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تغییر یک کاندیدا در مراکز استان از حوزه انتخابیه بیرجند به نهبندان اظهار کرد: تاکنون ۱۶ نفر انصرافی داشته‌ایم.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات استان را تشکیل می‌دهند، افزود: در این دوره ۶۷۷ شعبه اخذ رای فعال خواهد بود که ۷۱ شعبه نسبت به دوره قبل رشد پیدا کرده است.

خوش خبر یادآور شد: در حوزه بیرجند، خوسف و درمیان ۲۳۸ شعبه، در حوزه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۱۷۰ شعبه، در حوزه قاینات و زیرکوه ۱۵۰ شعبه و در حوزه نهبندان و سربیشه ۱۱۹ شعبه اخذ رای فعال خواهد بود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *