استان ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار

گرد و غیار

به گزارش اصحاب رسانه، مدیر کل محیط زیست استان گفت: خشکسالی ۲۰ ساله در خراسان جنوبی اثرات نامطلوبی همچون کاهش منابع آبی، خشک شدن قنات‌ها و چاه‌های آب و افزایش گستره بیابان بر جای گذاشت که سبب افزایش گرد و غبار در برخی نقاط استان شده است.

اکبری، تأثیر خراسان جنوبی از باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان را از دیگر عوامل افزایش کانون‌های گرد و غبار در استان عنوان کرد.

وی گفت: ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبار اختصاص یافته، برای عملیات نهالکاری ، بوته کاری، مدیریت رواناب، نهالکاری روی مالچ، آبیاری و مراقبت نهالکاری و بوته کاری سنواتی، احداث بادشکن، مدیریت چرا و قرق پیش بینی شده است.

مدیر کل محیط زیست استان افزود: ۶۱۵ میلیون تومان از این اعتبار نیز برای جهاد کشاورزی و انجام عملیات کشاورزی حفاظتی و ۶ میلیارد تومان برای اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای انجام عملیات حفاظت، قرق و مدیریت چرا، مراقبت، آبیاری، حفظ و نگهداری مراتع، تجهیز ایستگاه‌های پایش و آنالیز گرد و غبار اختصاص یافته است.

اکبری گفت: بر اساس مصوبات کارگروه مقابله با گرد و غبار استان، دستگاه‌های دارای اعتبار مکلف به پیگیری جذب اعتبارات برای استان و ارائه گزارش مستمر هستند.

وی افزود: هم اکنون طرح‌های حفاظت، قرق و مدیریت چرا در مناطق تحت مدیریت و مراتع نایبندان طبس در دست اجراست.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *