اجتماعی ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کنترل مبادی ورودی و خروجی خراسان جنوبی با شدت بیشتر

ستاد استانی مدیریت کرونا

به گزارش اصحاب رسانه، استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در تعطیلات نوروزی سفرهایی از طریق جاده‌های استان به مشهد مقدس انجام خواهد شد که فعلا تصمیم بر اعلام محدودیت این سفرها نداریم، اما کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های طبس، فردوس و نهبندان باید به صورت ویژه تحت نظارت عوامل انتظامی، درمانی و بهداشتی قرار گیرد.

معتمدیان از زحمات شبانه روزی تمامی دست اندرکاران به ویژه پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کادردرمانی بیمارستان‌ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: تدابیر دانشگاه علوم پزشکی سبب شده، طرح غربالگری در استان، دو روز زودتر از بقیه کشور اجرا شود که بسیار ارزنده است.

وی  با بیان اینکه در راستای اجرای اقدامات درمانی استانی لازم است در همه شهرستان‌ها، مکان‌هایی به عنوان نقاهتگاه تعیین و شناسایی شود افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت باید در این شهرها مکان‌های برای قرنطینه مسافران مشکوک پیش‌بینی شود.

 استاندار به تعطیلی همه مهمانسراهای ادارات، خانه‌های معلم ،اردوگاه‌ها و ممنوعیت کمپینگ در پارک‌ها وبوستان‌ها و غیره  در ایام نوروز اشاره کرد  و گفت: لازم است در خصوص اهالی استان، ساکن در دیگر استان‌ها به ویژه افرادی که مقیم مناطق قرمز کشور هستند،  برای ورود به استان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

معتمدیان  افزود:  برای جبران کمبود اقلام بهداشتی با رایزنی‌های صورت گرفته و واردات اقلام بهداشتی از دیگر استان‌ها، گام‌های مؤثری برداشته شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی نیز گفت: در طرح بسیج غربالگری کرونا مراقبین سلامت در مراکز جامع سلامت و سایر روش‌ها با بیان پنج سؤال درخصوص اطلاعات خانوارها، پاسخ‌ها را در سامانه آنلاین وارد می‌کنند.

دهقانی از ایجاد نقاهتگاه‌هایی برای بستری افرادی که درمان‌های اولیه را پشت سر گذاشته‌اند خبر داد و افزود: این مکان‌ها مخصوص کسانی است که امکان اقامت و استراحت در منزل را ندارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  نیز از لغو کلیه تورهای گردشگری و تعطیلی تمامی اقامتگاه‌ها خبر داد و گفت: موزه‌ها و بناهای تاریخی استان نیز بازدید جمعی نخواهند داشت و در خصوص رستوران‌ها نیز توزیع غذا به روش بیرون بر توصیه شده است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *