اجتماعی ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مهدهای کودک در شرایط کرونایی چه کنند؟

کودک

علی عرب نژاد، امروز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشنامه نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ناشی از تعطیلی مهدهای کودک بر اثر بیماری کرونا ویروس به رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها، ابلاغ شده است.

وی افزود: در این بخشنامه تاکید شده که بر اساس ماده ۳ قرارداد دریافت خـدمات رشـد و تکامل همه جانبه در مهـدهای کودک، منعقده فیمابین والدین و مدیر مهدکودک، مدت قرارداد مشخص شده است.

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: بـا توجه به ادامه دار شـدن تعطیلی مهـدهای کودک از سوی دولت (تعطیلی بیش از یـک مـاه)، هریـک از طرفین قرارداد (مهدکودک و اولیا) می‌توانند وفق ماده ۹ قرارداد(حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام کنند.

عرب نژاد اظهار کرد: مطابق بند ۲ ماده ۸ قرارداد (موارد فسـخ قرارداد و خاتمه دادن به آن)، والـدین می‌توانند با توجه به شـرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماه‌های آتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: والدین در این خحصوص باید تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام کرده و ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماه‌های قبلی هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این بخشنامه آمده است که اگر در اسـتانی در روزی از ماه اسفند براساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده و ارائه خدمت کرده باشند، براساس همین بند دریافت شـهریه اسـفندماه بلامانع است.

عرب نژاد اظهار کرد: در تبصره ۱ ماده قرارداد تصـریح شده است که هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود و بـدیهی است دریافت این شـهریه شامل؛ خـدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه نمی‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به این موارد و با توجه به مشـکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی‌های اعلام شده، شایسـته است خانواده‌ها و صاحبان امتیاز مهـدهای کودک ضـمن رعایت اصل انصاف و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمـده نسـبت به همکاری و همیاری اقـدام کنند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *