اجتماعی ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مصرف شبانه بیش از ۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده برای ضدعفونی معابر بیرجند

ضدعفونی

محمد الماسی در گفت‌وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، از ۸ اسفندماه، ضدعفونی معابر شهری و مبلمان شهری به صورت مداوم هر شب انجام می‌شود.

وی افزود: بازار مرکزی بیرجند، میادین میوه و تره‌بار، خیابان‌های اصلی شهر و ترمینال مسافربری بیرجند هر شب ضدعفونی می‌شوند.

دبیر ستاد بحران شهرداری بیرجند از بهره‌گیری از ظرفیت پنج اکیپ ماشین آتش‌نشانی و دو خودروی نیمه سنگین شهرداری خبر داد و گفت: سمن‌های مردمی و همچنین ائتلاف “هیئت برای ملت” نیز در این عملیات با ما همکاری دارند.

الماسی بیان کرد: به هر هیئت مذهبی، محدوده‌ای مشخص برای ضدعفونی تعلق گرفته و  مواد ضدعفونی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: خودروی سنگین یگان ویژه نیز در اختیار ستاد بحران شهرداری قرار گرفته که یک شب درمیان به وسیله آن عملیات انجام می‌گیرد.

دبیر ستاد بحران شهرداری بیرجند اظهار کرد: هنوز با کمبود مواد ضدعفونی کننده مواجه نشده‌ایم و این مواد از طریق کارخانه‌ای در قاین در اختیار قرار می‌گیرد.

الماسی با اشاره به اینکه در بحث تامین تجهیزاتی از جمله ماسک و دستکش برای همکاران مشکل داریم، افزود: طی جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای شهر و شهردار برگزار شد، سلامت شهروندان اولویت اول شهرداری اعلام شد.

وی ادامه داد: براین اساس اگر نیاز باشد پروژه‌های عمرانی سطح شهر نیز تعطیل می‌شود تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

دبیر ستاد بحران شهرداری بیرجند با گلایه از بسیاری از صنوف که اجازه ضدعفونی نمی‌دهند، افزود: عده‌ای از افراد نیز در فضای مجازی ذهنیت منفی نسبت به ضدعفونی معابر ایجاد کرده‌اند.

الماسی یادآور شد: همکاران ما، هنرمندان و سمن‌ها به طور مستمر با مواد ضدعفونی‌کننده درگیر هستند و ممکن است سلامتی آنان در خطر بیفتد، اما این فضاسازی‌های منفی انگیزه را از آنان خواهد گرفت.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *