اجتماعی ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش ۳۰ درصدی مسافر در فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی/ دستوری مبنی بر لغو پروازها داده نشده است

عظیم طهماسبی

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پروازهای فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی روال عادی خود را دارد.

وی افزود: تقریبا از ابتدای اسفند ماه تعدادی از پروازها طی هر هفته لغو می‌شود.

لغو چهار پرواز در هفته جاری/ کمبود مسافر دلیل لغو پروازها

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: در هفته جاری نیز تا کنون چهار پرواز فرودگاه بیرجند لغو شده و احتمال دارد پرواز روز سه شنبه جاری نیز لغو شود.

طهماسبی عنوان کرد: دلیل لغو پروازها به درخواست فرودگاه و استانداری خراسان جنوبی نیست بلکه به دلیل کمبود مسافر است که لغو می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا جابجایی مسافر نیست یا کم است و بعضی از پروزها هواپیما بدون مسافر پرواز می‌کند لذا شرکت‌های هواپیمایی ناچار هستند جهت جلوگیری از متضرر شدن پروازها را لغوکنند.

هیچ دستوری مبنی بر لغو پروازها داده نشده است

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون هیچ دستوری از سمت استاندار خراسان جنوبی، وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر این‌که پروازهای فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی تعطیل شود به فرودگاه‌های استان داده نشده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: امکان لغو پروازها وجود دارد اما در حیطه اختیارات اداره کل فرودگاه‌های استان نیست و اجازه لغو پرواز باید از سمت استاندار باشد که تا این لحظه دستوری مبنی بر لغو پروازهای استان داده نشده است.

کاهش ۳۰ درصدی مسافر طی اسفند ماه

وی با اشاره به کاهش مسافر طی اسفند ماه، اظهار کرد: جابجایی مسافر در اسفندماه امسال نسبت به میانیگن در اسفند ماه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: همچنین میزان جابجایی مسافران فرودگاه‌های استان در اسفند ماه نسبت به ماه گذشته ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مشهود بودن کمبود مسافر در فرودگاه بیرجند

طهماسبی با بیان این‌که کمبود مسافر در فرودگاه بیرجند خیلی مشهود است، گفت: کمبود مسافر در ناوگان خطوط هوایی مربوط به تمام کشور است و مختص خراسان‌جنوبی نیست.

وی بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی که با فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی همکاری دارند ایرتور، آتا، ماهان و ایران‌ایر هستند.

بیشترین کنسلی پروازها مربوط به شرکت آتا 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیشترین کنسلی پروازهای فرودگاه های خراسان‌جنوبی تاکنون مربوط به شرکت آتا بوده و بعد از آن به ترتیب ماهان و ایرتور بیشترین کنسلی را داشته و کمترین کنسلی مربوط به شرکت ایران‌ایر است.

فرودگاه‌های استان روزانه سه نوبت ضدعفونی می‌شود

وی با اشاره به ضدعفونی کردن روزانه فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی، بیان کرد: به طور میانگین روزی سه نوبت فرودگاه‌های استان ضد عفونی می‌شود.

طهماسبی گفت: تمام محل‌هایی که مورد رفت و آمد مردم است، تجهیزات فرودگاهی از پله‌های هواپیما گرفته تا سایر قسمت‌های آن جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می‌شود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *