اجتماعی ۰۲ فروردین ۱۳۹۹ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قطع کامل زنجیره انتقال ویروس، همچنان در گرو همراهی مردم

معتمدیان

به گزارش اصحاب رسانه، معتمدیان در نخستین جلسه ستاد مدیریت کرونای استان در سال ۹۹،  با اشاره به پذیرش توصیه در خانه ماندن توسط بخش عمده‌ای از مردم بافرهنگ استان در مناطق مختلف، ابراز امیدواری کرد: آن گروه از افرادی که موضوع شیوع بیماری را جدی نگرفته اند، پای کار بیایند و همراه شوند تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را بطور کامل در استان قطع کنیم.

وی گفت: انتشار بیشتر و اطلاع رسانی مؤثرتر توصیه‌های بهداشتی از طریق کمیته اطلاع رسانی و بویژه صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها در این موضوع نقش بسزایی دارد.

استاندار از تلاش‌های مدیران و فعالان حوزه درمان استان برای فراهم کردن شرایط مهار بیماری کرونا تشکر کرد و افزود: یکی از موضوعات مطرح شده در ستاد ملی کرونا، بحث جداسازی مبتلایان به بیماری از افراد سالم است که همواره مورد تأکید ما در ستاد استان بوده و در همین راستا هم نقاهتگاه‌هایی برای بستری و نگهداری بیمارانی که محیط مناسبی برای گذران دوره درمان ندارند، تأمین شده است.

معتمدیان گفت: بیمارانی که در محیط منزل، فضای مناسب برای جدا بودن از دیگر افراد را دارند و قادر به تأمین امکانات بهداشتی نیز هستند، ترجیح بر این است که دوره درمان را در محیط خانه بگذرانند.

استاندار با اشاره به مصوبه نحوه برخورد با برخی فعالان فضای مجازی که به نشر اکاذیب و ترساندن مردم می‌پردازند، گفت: تعطیلی موقت، ایجاد محدودیت در فعالیت‌های رسانه ای، قطع یارانه، حذف معافیت‌های مالیاتی و ابطال مجوز از جمله مجازات‌ هایی که برای برخورد با این گروه از فعالان فضای مجازی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: موضوع غربالگری در همه مبادی ورودی و خروجی استان از اولویت هاست و به طور جدی دنبال می‌شود.

معتمدیان تعطیلات نوروزی، روند نظارت‌ها را تغییر نداده و کنترل شرایط توسط بازرسان در همه حوزه‌ها همچنان ادامه دارد.

این جلسه که با حضور رؤسای کمیته‌های مرتبط، اعضای ستاد و فرمانداران (از طریق ویدئو کنفرانس) برگزار شد با تشریح اقدامات دستگاه‌ها و بررسی نحوه اجرای مصوبات ستاد همراه بود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *