اجتماعی ۰۴ فروردین ۱۳۹۹ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ظرفیت بالای درآمد زایی از پرورش کرم ابریشم

کرم ابریشم

به گزارش اصحاب رسانه، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان طرح گسترش نوغانداری را در خراسان جنوبی موفقیت آمیز دانست و عنوان کرد: این صنعت ظرفیت بالایی برای کارآفرینی و درآمدزایی به خصوص برای روستاییان و افراد با سرمایه اندک دارد و شاغلان این بخش با سرمایه اندک می‌توانند به درآمد قابل قبولی دست یابند.

محمود اشرفی گل افزود: نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم و تولید فرآورده‌های ابریشمی از جمله فعالیت‌های جانبی است که در کنار فعالیت‌های اصلی کشاورزی استان، می‌تواند در یک دوره کوتاه مدت (حدود ۴۰ روز) علاوه بر ایجاد انگیزه اقتصادی و به کارگیری بخشی از نیروی کار روستاها، درآمد مناسبی را برای روستانشینان این شهرستان فراهم کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این شغل خانگی به دلیل سرمایه گذاری اندک، کوتاه بودن دوره پرورش و حضور همه افراد خانواده از کودکان تا میانسالان در اجرای این طرح، دارای مزایای فراوانی است.

وی افزود: در این راستا، سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت منظم اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان کرده که موجب تعمیق و گسترش این صنعت در استان شده است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *