اجتماعی ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

محتوای آموزشی “خودآموز بهاری” در خراسان جنوبی رونمایی شد

خودآموز بهاری

محمدعلی اقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امروز شنبه ۲۳ فروردین در آیین رونمایی از این محتوای آموزشی با تشکر از فعالیت همکاران در حوزه آموزش ابتدایی، اظهار کرد: اداره کل علی رغم تعطیلی‌های به وجود آمده، تمام توان و تلاش خود را به کار برد تا در آموزش وقفه‌ای ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع تعطیلات بخش آموزش ابتدایی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را آغاز کرد، افزود: تولید محتواهای مختلف الکترونیکی در سایت‌های مختلف و کانال‌های مختلف  از جمله این فعالیت‌ها بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: باتوجه به اینکه خراسان جنوبی پراکندگی زیادی دارد و با عنایت به این امر که ۳۱ هزار دانش‌آموز معادل بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس روستایی و عشایری مشغول تحصیل هستند، کار آموزش سخت می‌شد.

واقعی با بیان اینکه این جمعیت دانش‌آموزی امکانات دسترسی به فضای مجازی را نداشتند، تصریح کرد: با همکاری تمام همکاران در دوره آموزش ابتدایی و معلمان دلسوز اتفاقات خوبی انجام و دو مجموعه برای دانش‌آموزان روستایی و عشایری توزیع شد.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی درسنامه‌هایی برای تمامی پایه‌ها و دروس مقطع ابتدایی آماده و چاپ شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، افزود: علی رغم تنگناهایی که وجود داشت، تلاش کردیم تا بتوانیم به سمت عدالت آموزشی قدم برداریم تا همه دانش‌آموزان در مناطق محروم بتوانند از نعمت آموزش بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در ابتدای تعطیلی مدارس آغاز به تدریس دروس از طریق شبکه‌های مجازی و صدا و سیما کرد.

واقعی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شد، افزود: سعی کردیم تمامی پروتکل‌های بهداشتی در تولید و توزیع این درسنامه‌ها رعایت شود تا دغدغه‌ها کاهش یابد

وی تصریح کرد: سایت گروه‌های آموزشی از ابتدای تعطیلی فعال بود و همه همکاران تمامی تلاش خود را در تولید محتوا داشتند و امکان دسترسی به نسخه الکترونیکی این کتاب‌ها نیز وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: نسخ چاپی برای آن دسته از دانش‌آموزان روستایی و عشایری درنظر گرفته شده که فاقد زیرساخت‌های لازم برای ارتباط گیری از طریق فضای مجازی هستند.

واقعی با تاکید بر بهره‌گیری از افراد بومی محل، آموزشیاران بومی نهضت سوادآموزی، دهیاران و والدین، تصریح کرد: به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان روستایی و عشایری پیش از عید نوروز، محتوای پیغام سلامتی با رویکرد رعایت مسائل بهداشتی و غلبه بر ویروس کرونا توزیع شد.

وی افزود: در ۲۱ فروردین‌ماه شبکه شاد یا همان شبکه آموزش دانش‌آموزی افتتاح و همکاران در سطح کشور و استان در روزهای تعطیل مشغول کار بوده و سعی کردند دانش‌آموزان را وارد کلاس‌های مجازی کنند که بخش عمده‌ای از ثبت‌نام انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش به دلیل اینکه بتواند وقفه ایجاد شده را جبران کند، اقدام به راه‌اندازی شبکه شاد کرده است.

 واقعی با بیان اینکه در مورد دوره متوسطه نیز دستورالعمل‌ها این هفته ارسال خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم قدمی که برداشته شده در راستای تکمیل و آماده سازی زیرساخت‌ها بهره‌گیری شود تا آموزش مکمل را در قالب شبکه دانش‌آموزی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه درس شیمی کشور در استان فعال است و معلمان مجرب خراسان جنوبی، شش جلسه از درس شیمی پایه دهم و یازدهم را در شبکه آموزش برعهده دارند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *