اجتماعی ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیرجندی‌ها سال گذشته ۳۶۰ روز هوای پاک و قابل قبول تنفس کردند

بیرجند

سید هادی هاشم‌آبادی در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته در شهرستان بیرجند پنج روز هوای با کیفیت ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم و هوای بقیه روزها در حد قابل قبول و یا پاک بوده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: در سال ۹۷ نیز به جز ۱۳ روز بقیه روزها هوا در شهر بیرجند قابل قبول و یا پاک بوده است.

هاشم‌آبادی با اشاره به اینکه برای پایش گرد و غبار و کیفیت‌سنجی هوای هر شهر نیاز به به ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی داریم، ادامه‌داد: در حال حاضر فقط در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و سرایان ایستگاه سنجش کیفیت هوا وجود دارد.

وی گفت: ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهرهای نهبندان و سرایان را در اواخر سال گذشته راه‌اندازی کردیم که برای هر کدام از آنها بیش از یک میلیارد تومان هزینه شد و امیدواریم به مرور زمان همه شهرستان‌های استان مجهز به این ایستگاه‌ها شوند.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهرستان‌ها را بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌دهیم که به عنوان مثال به دلایل عدیده نهبندان برای ما در این زمینه اولویت داشت.

هاشم‌آبادی گفت: خراسان‌جنوبی از لحاظ گرد و خاک هم متأثر از کانون‌های داخلی و هم متأثر از بادهای ۱۲۰ روزه سیستان است و از این جهت جزو استان‌های دارای اهمیت از لحاظ کانون‌های گرد و غباری است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *