اجتماعی ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای طرح تشدید برخورد شهرداری با جمع آوری، خرید و فروش، نگهداری و حمل ضایعات و پسماندها

زباله گردی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بیرجند از اجرای طرح تشدید برخورد با عوامل غیر مجاز تفکیک پسماند و خودروهای غیرمجاز جمع آوری ضایعات خبر داد.

موسی میرزایی گفت: شهرداری بیرجند در راستای جمع آوری، خرید و فروش، نگهداری و حمل ضایعات و پسماندها با عنایت به ضوابط استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی تصویب نامه شماره ۷۸۹۴۶/ت۵۳۹۱۲۷ مورخ ۱۵/۴/۱۳۹۰ هیات محترم وزیران اقدام گسترده ای را با همکاری مقام محترم قضایی آغاز نموده است.

وی با اشاره به مصوبه کارگروه استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: از آنجائیکه جمع آوری، خرید و فروش، نگهداری و حمل و نقل ضایعات و پسماند با تصویب نامه هیات وزیران و مفاد قانون مدیریت پسماند و آیین نامه آن مغایرت دارد لذا با عنایت به مصوبه کارگروه استانی مقابله با کرونا شهرداری مکان هایی که فعالیت آنها تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست محسوب می گردد را با حکم قضایی پلمپ می نماید.

میرزایی عنوان کرد: تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان از جمله دلایل اجرای این طرح می باشد که توافق همگانی برای اجرای آن از سوی ادارات مختلف وجود دارد.

وی تصریح كرد: واحدهای گشت شهرداری به صورت شبانه روزی در سطح شهر برای شناسایی و جمع آوری زباله گردها و كارگاههای غیر مجاز فعالیت می كنند و در همین راستا از شهروندان تقاضا می گردد اطلاعات خود را در راستای شناسایی محل ها ضایعات به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

لازم به ذکر است اشخاصی می توانند در سطح شهر فعالیت نمایند که تایید اداره محیط زیست و بهداشت را به شهرداری ارائه نمایند و شهرداری پس از اخذ دستور از مقام محترم قضایی برابر مقررات اقدام خواهد نمود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *