اجتماعی ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رونمایی از سند ارتقای وضع زنان و خانواده خراسان جنوبی

معتمدیان

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز تصویب «سند ارتقای وضع زنان و خانواده» در استان را ارزنده عنوان کرد و گفت: این سند گام مهمی در راستای برنامه ریزی برای زنان و خانواده محسوب شده و بر اساس دیدگاه‌های رهبر معظم رهبر انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده است.

معصومه ابتکار افزود: طرح «ارتقای تاب آوری اجتماعی» که به همت دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی تدوین شده، بیان گر سرمایه انسانی عالی و ارزشمند استان خراسان جنوبی است و هم اکنون این طرح ارزشمند در سطح ملی مطرح و دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هم در این گفت: افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سه رویکرد و هدف اساسی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خراسان جنوبی است.

محمد صادق معتمدیان افزود: جمعیت زنان در خراسان جنوبی ۴۹٫۳ درصد است که تقریباً نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و در تدوین این سند که از سال گذشته آغاز شد، تلاش شده تا بر اساس اولویت و ظرفیت‌ها، برنامه‌های عملیاتی و راهکار‌های واقعی پیش‌بینی و دنبال شود.

وی گفت: در سال ۹۷ آمار بیکاری زنان ۱۵٫۲  درصد بود که در سال ۹۸ به ۱۱٫۳ درصد کاهش پیدا کرد که به دلیل اجرای طرح‌های اشتغال زا با مشارکت خوب بانوان استان بود.

استاندار افزود: خراسان جنوبی پارسال، رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور را به خود اختصاص داد و در فصل پاییز نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد رسید که یک رکورد قابل توجه محسوب می‌شود.

معتمدیان افزود: در خراسان جنوبی بانوان موفقی در حوزه کارآفرینی داریم که در سطح ملی و بین المللی به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به تکلیف دولت ۳۰ درصد پست‌ها باید به بانوان اختصاص یابد که در استان بیش از هزار و ۵۰۰ پست به بانوان اختصاص پیدا کرده و ۲۸ درصد محقق شده است.

استاندار خراسان جنوبی، گفت: در بخش صنایع دستی، متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای محصولات متنوعی عمدتاً توسط بانوان تولید می‌شود و امیدواریم امسال بتوانیم سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی استان ایجاد کنیم.

معتمدیان تدوین برنامه «مدیریت مهاجرت معکوس به روستا» را از برنامه‌های کلان استان برشمرد و افزود: پرداخت یارانه سوخت به مرزنشینان، تدوین سند سازگاری با شرایط کم آبی، احیای قنوات و طرح‌های اشتغال زا، در راستای ماندگاری مردم در روستا و اشتغال جمعیت قابل توجه زنان روستایی بوده است.

استاندار تاکید کرد در بخش‌های مختلف از جمله ورزش بیش از ۷ هزار بانو در رشته‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند و قهرمانان ملی و بین‌المللی داریم که نیاز به تشویق و حمایت بیشتر دارند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *