اجتماعی ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی

محمدصادق معتمدیان

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این سومین سفر دکتر نوبخت در ۱۴ ماه گذشته به استان است، گفت: این سفر با هدف افتتاح چندین طرح و بررسی میزان پیشرفت طرح‌هایی است که در قالب سند میان مدت توسعه استان در اسفند ۹۷ تدوین و رونمایی شد.

آقای معتمدیان به برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر یک روزه اشاره کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها افتتاح ۵ هزار مسکن روستایی است که به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تحقق طرح احداث ۱۰ هزار واحد در استان ساخته شده است که به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی، افتتاح ۱۲ فرستنده دیجیتال برای بهره مندی ۱۸ روستا از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را از دیگر برنامه‌های سفر دکتر نوبخت به استان عنوان کرد و گفت: افتتاح کارخانه کنسانتره زغال سنگ طبس و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ کیلومتر باند دوم و بزرگراه از دیگر برنامه‌های دکتر نوبخت است.

استاندار با بیان اینکه در این سفر همچنین تفاهم نامه‌ای بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد می‌شود تا ۷۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی برای روستائیان و مردم مناطق کمتر برخوردار خراسان جنوبی نصب و راه اندازی شود، افزود: نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد برکت و بنیاد علوی در این طرح مشارکت دارند.

آقای معتمدیان همچنین به انعقاد تفاهم نامه‌ای برای اجرای ۷۵ طرح در استان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در راستای جهش تولید با حمایت‌های دولت در قالب کمک‌های فنی اعتباری، تسهیلات ارزان قیمت برای تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت اجرا می‌شوند.

وی از اجرای طرح پایلوت صنایع دستی برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این طرح در قالب تفاهم نامه‌ای که بین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد می‌شود، ۳ هزار شغل ثابت و پایدار در حوزه صنایع دستی استان ایجاد خواهد شد.

استاندار افزود: جامعه هدف این طرح که از حمایت بیمه‌ای، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض برخوردار خواهند شد، افرادی هستند که مهارت لازم را دارند.

آقای معتمدیان گفت: تمام مراحل چرخه تولید صنایع دستی شامل تأمین مواد اولیه، فروش تولیدات و مهارت آموزی در این طرح پوشش داده می‌شود که در سال جهش تولید، اتفاقات خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *