اجتماعی ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشایی مهد‌های کودک خراسان جنوبی از فردا ۲۴ خرداد

مهدکودک

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، مدیرکل بهزیستی استان با بیان این که پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رییس جمهور، بازگشایی مهد‌های کودک‌ها با ضوابط وزارت بهداشت انجام خواهد شد گفت: مهد‌های کودک علاوه بر اخذ کد رهگیری از سامانه salamat.gov.ir و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ملزم به رعایت دستورالعمل بهداشتی کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی نیز هستند.

عرب نژاد به ۱۳ بند ارسال شده در این خصوص اشاره کرد و افزود: پذیرش کودکان در مهد‌های کودک بر اساس وضعیت هر منطقه (سفید، زرد یا قرمز) و در گروه‌های سنی مختلف انجام خواهد گرفت.

بر این اساس برای گروه سنی زیر ۲ سال در مناطق سفید و زرد با نصف ظرفیت و در قرمز بایک سوم ظرفیت، گروه سنی ۲ تا ۴ سال، در مناطق سفید و زرد با نصف ظرفیت و در قرمز با یک سوم ظرفیت، گروه سنی ۵ تا ۶ سال در مناطق سفید، ظرفیت کامل و در مناطق زرد و قرمز با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل، پذیرش کودکان انجام می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی به الزام ضدعفونی کامل مهد‌های کودک شامل اتاق ها، محیط بازی، سرویس‌های بهداشتی و … به صورت روزانه اشاره کرد و گفت: ممنوعیت استفاده از فضا‌های بازی مشترک، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد، حضور پرسنل با تجهیزات بهداشتی، تهیه و در اختیار قرار دادن مواد ضدعونی کننده به پرسنل و نظارت ویژه مربیان در هنگام شستشوی دست کودکان از جمله مواردی است که باید برای بازگشایی مهد‌های کودک رعایت شود.

عرب نژاد با بیان این که به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت همراه کودک در کیفی مخصوص و حضورنیافتن اولیا و افراد متفرقه در محیط مهدکودک الزامی است، افزود: در هنگام بازگشایی، چیدمان کلاس‌ها باید تغییر کند و کودکان با حفظ فاصله گذاری اجتماعی بنشینند.

خارج کردن کفش‌ها از فضای داخلی مهدکودک، آموزش اولیا برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص کودک برای جلوگیری از تجمع، از دیگر مواردی است که از سوی سازمان بهزیستی برای بازگشایی مهد‌های کودک ابلاغ شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی تأکید کرد: با بازگشایی مهد‌های کودک، از اولیا تعهد کتبی اخذ می‌شود تا درصورتی که یکی از نزدیکان کودک به بیماری کرونا مبتلا شد، اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

عرب نژاد به انجام بازرسی‌های حضوری و آنلاین این اداره کل به صورت ویژه نیز اشاره کرد و گفت: درصورت رعایت نکردن بهداشت، برخورد قانونی و حتی پلمپ مرکز انجام می‌شود.
وی توصیه کرد: مادران خانه دار تا حد امکان کودکان خود را در خانه نگه دارند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *