به گزارش نگاه خراسان جنوبی، جادهای تقریبا باریک است و تردد در آن بسیار زیاد است. بارها مردم از وضعیت جاده، تردد زیاد و وقوع تصادفات مرگبار گلایه داشته و خواستار دو بانده سازی این محور هستنند.
محوری که از همان ۲۰ سال پیش که راهاندازی شد جوابگوی تردد حتی در آن زمان هم نبود و حال با افزایش ترددها در این محور و کریدور شمال به جنوب بودن نیازمند توجه بیشتر است.
این حکایت محور بیرجند به سربیشه است پروژهای که به گفته پیمانکاران این محور تا پایان سال پروژه دو بانده سازی آن به اتمام میرسد.
یکی از رانندگانی که به گفته خودش هر روز در محور بیرجند سربیشه تردد میکند گفت: یک دهه از آغاز پروژه دو بانده سازی محور بیرجند به سربیشه میگذرد و هنوز به اتمام نرسیده و انتظار رسیدگی و پیشرفت کاری بیشتری میرفت.
وی با بیان اینکه این جاده در ۲۰ سال پیش ایجاد و ظرفیت تردد همان سالها را داشته است و حال نیاز است پروژه دوبانده سازی در آن تسریع یابد افزود: هر از گاهی شاهد تصادفات در این محور هستیم که تنها راه خاتمه برای تصادفات دو بانده سازی محور است.
یکی دیگر از رانندگان که بشتر مواقع در این مسیر در رفت آمد است گفت: در یک برهه از زمان تلاش زیادی در این محور انجام میشود بعد از آن کار متوقف و بعد از مدتی دوباره آغاز میشود در حالی که اگر رغبت بیشتری انجام شود این محور زودتر به سرانجام میرسد.
این شهروند بیرجندی افزود: خوشبختانه در سفر استاندار به سربیشه این مسیر سرعت بیشتری برای تکمیل گرفت و مردم همچنان در انتظار اتمام پروژه و بهرهبرداری کامل از این طرح هستند.
اما محور بیرجند – سربیشه که یک دهه از دوبانده سازی این پروژه سپری میشود، پروژهای است که ۶۶ کیلومتر طول دارد و خواسته مردم و رانندگان بر تسریع روند دوبانده سازی است.
این پروژه در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت دارد و عمری ده ساله دارد که با فعال شدن بازارچه میل ۷۳ تردد در این محور افزایش یافته و دیگر یک محور معمولی نیست و از آغاز سفر استاندار به سربیشه پیشرفت بیشتری نسبت به قبل داشته است.
پیمانکاران پروژه نیز گفتند: تلاش میشود این پروژه ده ساله تا پایان سال به اتمام برسد اما مردم هم انتظار دارند مسئولان به جد پیگیر باشند تا این پروژه زودتر تکمیل شود تا دیگر شاهد تصادفات در این محور پرتردد نباشیم.