اجتماعی ۰۲ تیر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مصدومین ناشی از نزاع در خراسان‌جنوبی ۸.۹ درصد رشد داشته است

مصطفی جعفرزاده

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، مصطفی جعفرزاده صبح یکشنبه در نشست خبری اعضای شورای قضائی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد ۱۹ هزار و ۹۰۷ مورد معاینه بالینی در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین مراجعین ما را مصدومین تصادفات تشکیل دادند، بیان‌کرد: کل مصدومین ناشی از تصادفات که در پزشکی قانونی استان معاینه شدند ۴ هزار و ۵۲۶ نفر بوده‌اند که ۸.۶ درصد نسبت به سال قبل از خود رشد داشته است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۲۴ نفر نیز متعاقب مصدومیت ناشی از نزاع در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در سال گذشته معاینه شده‌اند، ادامه‌داد: این آمار نیز در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۵۶۵ جسد در مجموعه پزشکی قانونی استان حسب تقاضای دستگاه‌های ذی‌ربط معاینه و منجر به صدور گواهی فوت شده که ۲۱ درصد نسبت به سال ماقبل از آن رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: فوتی‌های ناشی از تصادف در خراسان‌جنوبی ۲۷۸ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

جعفرزاده با بیان اینکه در اسفند ماه ۹۸ حدود ۱۳ مورد فوتی ناشی از تصادف داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۸ درصد کاهش داشته است، افزود: در دوماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۷۳۱ مورد فرد مصدوم ناشی از نزاع را در پزشکی قانونی معاینه کردیم که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ حدود ۸.۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یک پزشک از عادی انگاری موضوع ابتلاء به ویروس کرونا توسط مردم انتقاد دارم، ادامه داد: متأسفانه همه ما تصور می‌کنیم که همه چیز عادی شده در حالی که کرونا با یک سرماخوردگی ساده بسیار متفاوت است و در صورت بی‌مبالاتی عواقب آن ما را گرفتار می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استقرار یک پزشک تمام وقت در پزشکی قانونی فردوس یکی از اقدامات خوب در سال ۹۸ بود، گفت: بر اساس یک تفاهم‌نامه در شهریور ماه با کمک خیرین شروع به ساخت ساختمان پزشکی قانونی در فردوس کردیم.

جعفرزاده یادآور شد: برگزاری کمیسیون‌های پزشکی قانونی که به واسطه کرونا به تأخیر افتاده بود از اواخر اردیبهشت ۹۹ به روال عادی خود بازگشته است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *