اجتماعی ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تامین آب شرب مردم، از مهمترین اولویت‌ها در خراسان جنوبی

معتمدیان

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی پذیریم که در روستایی، مردم با مشکل کمبود آب مواجه باشند گفت: از دستگاه های تخصصی انتظار داریم شرایط را به گونه ای مدیریت نمایند که در هیچ ساعتی از شبانه روز و در هیچ نقطه ای از استان مشکل کمبود آب نداشته باشیم.

معتمدیان با اشاره به این که برای تأمین آب شرب، سه برنامه راهبردی را برای سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته ایم، گفت: برای مقطع کوتاه مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب متأثر از این موضوع، باید برای رفع نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود به گونه ای که مردم هیچ گونه کمبودی را حس ننمایند. 


وی از فرمانداران و شرکت آب و فاضلاب استان خواست؛ برای تأمین آب مناطق روستایی و عشایری به صورت ۲۴ ساعته برنامه ریزی و اقدام نمایند و با تشکیل ستادی در محل فرمانداری ها، این موضوع را ۲۴ ساعته رصد کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۱۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که فاقد شبکه آبرسانی هستند، افزود: با تدبیری که شده با استفاده از منابع وزارت نیرو، تا دهه فجر، ۶۰ روستا و تا پایان سال ۸۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان  در این جلسه از برطرف کردن مشکل آب در دو روستای استان در تابستان امسال خبر داد و گفت: چهار شهرستان درمیان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه بیشترین مشکل آب را داشته و تا پایان سال برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب استان به ۶ میلیارد تومان نقدینگی نیازمندیم.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد هدررفت آب در روستاها داریم گفت:این میزان از حد متوسط کشوری بالاتر بوده و در تلاشیم تا پایان دولت، ۹۷ درصد روستاهای استان دارای شبکه آبرسانی شوند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *