اجتماعی ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

الزام استفاده از ماسک از ۱۵ تیر

ستاد کرونا

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، آقای معتمدیان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد: در این خصوص کمیته اقتصادی موظف است به اندازه مورد نیاز این کالای بهداشتی را تهیه و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و صنوف با شدت بیشتری دیده می‌شود، گفت: در حال حاضر که شرایط برای مردم عادی شده و حساسیت‌ها کاهش پیدا کرده، نظارت‌ها باید افزایش پیدا کند.

آقای معتمدیان تأکید کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از مهمترین چالش های امروز بوده و هر مکانی که تجمعی صورت گیرد می‌تواند کانونی برای آلودگی باشد.

وی به مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغ وزارت کشور، استانداران می‌توانند در شهرستان‌های قرمز محدودیت‌های بیشتری اعمال کنند.

اقای معتمدیان گفت: سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۹۰ وزارت بهداشت هم در راستای نظارت و پاسخگو بودن به شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف باید در حالت آماده باشند و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: اطلاع رسانی با سامانه‌های اعلام شده درخصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف و سایر اماکن تجمعی باید توسط کمیته اطلاع رسانی و صدا و سیما و فرمانداران انجام شود.

دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز با بیان اینکه شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: فعالیت صنوف براساس رنگ بندی شهرستان‌ها اعمال می‌شود و با تغییر رنگ بندی امکان اعمال محدودیت برای برخی از اصناف وجود دارد.

دهقانی در خصوص فعالیت تالار‌های عروسی افزود: فعالیت این صنف فقط در شهرستان‌های سفید و زرد با ۵۰ درصد ظرفیت امکان پذیر است و در بقیه رنگبندی‌ها اجازه فعالیت ندارند.
وی گفت: در صورت برگزاری مراسم در این مناطق تالار پلمپ خواهد شد و وظیفه‌ی نظارت بر این امر هم برعهده فرمانداران هر شهرستان گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تعداد آمار بیماران تنفسی در استان افزایش چشم گیری داشته است افزود: بیش از ۱۹۰ بیمار با علائم تنفسی و ۶۷ بیمار کرونا مثبت نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *