استان ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مبارزه با آفت ملخ صحرایی نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار

ملخ

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: درخواست تأمین اعتبار را به سازمان حفظ نباتات ارسال کردیم و امیدواریم ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یابد.

قوسی با بیان اینکه اگر ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یابد می‌توانیم سم فراوان همراه با دستگاه سم‌پاش بیشتری خریداری کنیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا دو هفته آینده، ملخ‌های صحرایی از استان به سمت کشور‌های هم‌جوار مهاجرت کنند، اما بازگشت آن‌ها را از فصل پاییز دوباره خواهیم داشت که باید از همین حالا برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی گفت: در فاز نخست ۲۷ کانون ملخ صحرایی در استان شناسایی شد و هم اکنون ۶۸ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی به آفت ملخ صحرایی آلوده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هجوم ملخ‌ها به ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باغی استان را تایید کرد و افزود: کارشناسان همچنان در حال انجام پایش اراضی کشاورزی هستند، 

قوسی افزود: مبارزه با ملخ‌های صحرایی از همان روز‌های نخستین همچنان در حال انجام است و تاکنون در سطح ۲۷ هزار هکتار، کار مبارزه انجام شده است.

  • وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکنون ۲ میلیارد تومان برای مبارزه با این آفت هزینه کرده که از سوی سازمان حفظ نباتات کشور تا کنون ۴۰۰ میلیون تومان به این استان اختصاص یافته است.
بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *