اجتماعی ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گروهی که به انتشار سریع کرونا در شهرستان کمک می‌کنند!

زباله گردی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، احمد لطایفی اظهار کرد: حدود یک سالی است که شهرداری بر روی سایت پسماندی که برابر استانداردهای کشوری باشد، فعالیت می‌کند.

وی افزود: در سایت پسماند در وسعت ۷۰ هکتار عملیات خیابان کشی، ساختمان مدیریت، باسکول و سوله‌های پردازش، اجرای فضای سبز انجام و عملیات عمرانی به صورت کامل تکمیل شده است که در انتظار راه‌اندازی دستگاه‌ها هستیم.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه پس از انتخاب پیمانکار، خط تفکیک صنعتی کامل می‌شود، تصریح کرد: انتخاب پیمانکار تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید و شرکت‌های توانمند اعتبارسنجی شده و  وارد کار خواهند شد.

لطایفی ادامه داد: تفکیک صنعتی شامل خط پردازش است و موادی وارد این خط می‌شوند که قابلیت ساخت پودر کمپوست را داشته باشند.

وی با بیان اینکه باتوجه به شرایط کرونا بهره‌گیری از اصول بهداشتی برای بحث تفکیک زباله باید با جدیت بیشتری دنبال شود، افزود: زباله‌گردها باعث انتقال آلودگی به سطح شهر می‌شوند و در شرایط شیوع کرونا این امر پررنگ‌تر می‌نماید.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه متاسفانه در این حوزه هم‌افزایی لازم وجود ندارد، اظهار کرد:  در شرایط بحرانی موجود، زباله‌گردها تهدیدی جدی برای خود و شهروندان هستند.

لطایفی بر توجه جدی به ساماندهی بحث زباله‌گردها و اماکن غیرمجاز جمع‌آوری زباله در شهر بیرجند به عنوان عوامل تاثیرگذار در کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

وی بیان کرد: از زمانی که ستاد کرونا و شورای تامین استان تکلیف کرده‌اند، برخورد با زباله گردها از طریق ماشین‌های گشت صورت می‌گیرد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند بیان کرد: به دلیل جلوگیری از انتشار آلودگی، موادی که توسط زباله‌گردها  جمع‌آوری می‌شود، در داخل سایت مدیریت پسماند، امحا می‌شود.

لطایفی با بیان اینکه مراکز خرید و فروش ضایعات در سطح شهر نیز نقطه ضعفی برای بیرجند هستند، اظهار کرد: با همکاری محیط زیست، بهداشت، نیروی انتظامی و اداره اماکن ۱۲۰ مرکز خرید و فروش ضایعات شناسایی شده که حدودا ۵۰ مرکز پروانه کسب دارند.

وی با اشاره به بازدید هفتگی از مراکز خرید و فروش ضایعات، تصریح کرد: در خصوص مکان‌های دپوی ضایعات در خارج از محدوده شهری، شهرداری اجازه ورود نداشته و در ارتباط با مکان‌های داخل محدوده شهر، تیمی متشکل از شهرداری، بهداشت، اصناف و پلیس تشکیل شده و با هماهنگی دستگاه قضا وارد شده و پلمب می‌شوند.

وی از توقیف ضایعات پس از اتمام مهلت قانونی برای جابجایی ضایعات موجود در مکان‌های دپو خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری تمام تلاش خود را برای امحای مطلوب زباله‌ها و مبارزه با زباله‌گردها انجام می‌دهد تا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *