استان ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

راه اندازی اولین شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانی

بورس

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، بنا به اعلام بورس اوراق بهادار تهران، مردم استان که روش غیرمستقیم در سهام عدالت را انتخاب کرده اند می‌توانند از امروز با نماد “وسخراج” شاهد داد و ستد سهام این شرکت در بازار دوم معاملات بورس تهران باشند که دارای سهام ۳۶ شرکت از صنایع مختلف فلزات اساسی، بانکی، پالایشگاهی، خودرو است که ارزش آن تا به امروز به بیش از  ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: سهامداران برای خرید و فروش حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و دارای کد بورسی باشند.

بهروزی افزود: تمام سهامداران سهام عدالت اعم از مستقیم و غیر مستقیم می‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه با پیش بینی وضعیت بازار، ارزش سهام عدالت در روز‌های آینده بیشتر خواهد شد، به همه سهامداران توصیه کرد از فروش سهام عدالت خود در حال حاضر خودداری کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: سهامدارانی که به دلیل نیاز مالی قصد فروش سهام عدالت خود را دارند، طبق هماهنگی‌های انجام شده، بانک‌ها اقدام به صدور کارت اعتباری برای رفع نیاز‌های مالی آن‌ها خواهند کرد.

بهروزی گفت: به عبارت دیگر سهامدارانی که که سهام عدالت خود را نگهداری کنند، همزمان با مالکیت سهام شرکت سرمایه گذاری استان و بهره‌مند شدن از افزایش ارزش آن در بازار سرمایه، امکان دریافت اعتبار یا وام بصورت کارت اعتباری از برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی را خواهند داشت.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در آینده بازوی توانمندی برای مشارکت در طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان خواهد بود.


از ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ مشمول سهام عدالت در خراسان جنوبی ۱۸۴ هزار و ۵۶۳ نفر، روش مستقیم و ۴۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کردند.

ستاد آزادسازی سهام عدالت پس از تشکیل ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، افزایش سرمایه این شرکت ها را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت ها، مطابق قانون تجارت مدیریت می شوند و مدیران آنها در راستای صیانت از  منافع سهامداران می توانند در پروژه های ملی و بین المللی برنامه ریزی و مشارکت کنند.

همچنین پرتفوی این شرکت ها از بهترین شرکت های پذیرفته شده در بازارسرمایه  کشور است که دارای تنوع در سبد سرمایه گذاری ها می باشند.

از دیگر مزایای این شرکت های سرمایه گذاری استانی، می توان به حضور غیرمستقیم مردم در بورس و بهره برداری بهینه از مواهب بازار سرمایه اشاره کرد

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *