اجتماعی ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

استفاده از ماسک ۶۰ تا ۷۰ درصد از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

ماسک

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، غلامرضا آهنی با بیان اینکه ماسک‌ها، کیفیت‌های مختلفی دارند، اظهار کرد: همه ماسک‌ها با هر نوع کیفیت و پارچه‌ای در پیشگیری از شیوع کرونا اثرگذارند.

وی با بیان اینکه اگر کسی آلوده باشد، استفاده از ماسک از انتشار بیماری جلوگیری می‌کند، افزود: ماسک‌هایی که در مراکز درمانی استفاده می‌کنیم ۳ تا ۴ ساعت عمر مفید دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ماسکی که در مراکز درمانی استفاده می‌شود، از نوع ماسک سه لایه بوده و استانداردهای لازم را دارند.

آهنی با بیان اینکه استفاده از ماسک ۶۰ تا ۷۰ درصد از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: نیازی نیست که شهروندان حتما از ماسک فیلتردار n95  استفاده کنند چرا که در صورت مبتلا بودن به کرونا در بازدم، ویروس به راحتی از مجرای فیلتر خارج و دیگران را مبتلا می‌کند.

وی با بیان اینکه ماسک‌های سه لایه اگر بر اثر عطسه یا بزاق دهان مرطوب شوند باید دور انداخته و تعویض شوند، اظهار کرد: ماسک باید به طور کامل دهان و بینی را بپوشاند.

وی تصریح کرد: اگر ماسک‌های جراحی و یا سه لایه در دسترس افراد وجود ندارد، هر نوع ماسکی از جمله ماسک پارچه‌ای برای پیشگیری از شیوع مفید و موثر است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر داروخانه‌های خراسان‌جنوبی مشکلی در تأمین ماسک مورد نیاز شهروندان ندارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تولید ماسک و واحدهای تولیدی این محصول زیر نظر سازمان صمت کار خود را انجام می‌دهند، معاونت غذا و دارو آمار دقیقی از میزان توزیع ماسک به صورت روزانه و هفتگی در استان نداریم.

آهنی با بیان اینکه تلاش‌ها برای رفع کمبودها وجود دارد، اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم از هر ماسکی که امکان دسترسی به آن وجود دارد استفاده کنند.

وی افزود: برای پیشگیری از شیوع این ویروس موقع سرفه و عطسه یا تماس با افراد بهترین یا در دسترس‌ترین روش، استفاده از ماسک است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مواد ضدعفونی‌کننده نیز به اندازه نیاز در برندهای مختلف در سطح داروخانه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با تولیدی که امون داریم، از نظر مواد ضدعفونی کننده کمبودی نداشته‌ باشیم.

آهنی خاطرنشان کرد: توصیه مسئولان بهداشتی و درمانی به مردم این است که اقلام بهداشتی استاندارد به ویژه ماسک را از مراکز معتبر و دارای مجوز تهیه کنند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *