اجتماعی ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۵۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

مسکن

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، علی اصغر آسمانی مقدم بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای ساخت این واحدها بیش از ۴۰ میلیارد تومان بوده است که با کمک تسهیلات و کمک‌های بلاعوض تحویل متقاضیان می‌شود.

وی اظهار داشت: بهره‌برداری ۲۶۲ واحد مسکونی از محل تسهیلات ارزان قیمت طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اضافه کرد: این پروژه‌ها خارج از تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه بوده که پس از جذب کامل سهمیه پنج هزار مسکن محرومان از بهمن ماه سال گذشته ساخت آن در استان آغاز شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ واحد از محل تسهیلات یادشده (خارج از تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه کشور) در حال احداث است که ۲۶۲ واحد آن با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.  

آسمانی مقدم گفت: همزمان با هفته دولت ۱۵ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اجرای طرح هادی شامل زیرسازی و آسفالت، سنگ فرش معابر و دیوار حایل، عملیات خاکی و جدول‌گذاری است.

براساس تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال گذشته آغاز شد که بیش از هفت هزار واحد آن تاکنون در ۶۵۰ روستا به متقاضیان تحویل شده است.

پنج هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی خراسان جنوبی ۲۲ خرداد امسال در سفر «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی افتتاح شد.

۲ هزار واحد مسکونی هم دی ماه سال گذشته با حضور نوبخت در این استان به بهره‌برداری رسید.

براساس برنامه‌ریزی‌ها و نیازسنجی‌های صورت گرفته، ۲۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی ساخته می‌شود و این تعداد واحد مسکونی با احتساب نرخ رشد جمعیت در جوامع شهری و روستایی، نیاز استان را تا افق ۱۴۰۰ برطرف می‌کند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *