اجتماعی ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مانور آغاز سال تحصیلی در ۲ هزار و ۷۵۰ مدرسه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدرسه

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی روز چهارشنبه بیان کرد: این مانور به منظور بررسی شرایط و تمهیدات پیش بینی شده و همچنین کاهش دغدغه‌های اولیا در مدارس بهارستان تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تداوم این مانور تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری تصریح کرد: شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف مدارس و رفع آن، بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شرایط خاص امسال و آشنایی دانش‌آموزان با بستر شبکه آموزشی شاد از دیگر مواردی است که مورد نظر مسوولان آموزش و پرورش استان در برگزاری این مانور است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آماده‌سازی مدرسه برای شروع خوب روز آغازین سال تحصیلی جدید را از دیگر اهداف این مانور برشمرد و گفت: برای نظارت بر روند اجرای مطلوب مانور آمادگی آغاز سال تحصیلی در مدارس اکیپ‌های نظارتی در شهرستان تشکیل شده است و از مدارس بازدید می‌کنند.

وی بر تنظیم و تدوین برنامه هفتگی مدارس استان براساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تاکید کرد و افزود: در این مانور، ارائه برنامه درسی با برسی میزان دسترسی و ارتباط مدیران با معلمان و معلمان با دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد مورد تحلیل مجدد قرار گرفته و مدیران و عوامل اجرایی مدارس با حضور در مدرسه ضمن بررسی میزان آمادگی برای شروع سال تحصیلی نسبت به رفع نواقص احتمالی اقدام می‌کنند.

واقعی با اشاره به تداوم آموزش‌های مکمل در فضای مجازی و در قالب بسته‌های محتوای الکترونیکی و درسنامه برای دانش‌آموزان استان عنوان کرد: محتوای آموزشی تولید شده مدارس برای حالت‌های سه گانه تدوین شده است.

وی با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید کلاس درس بدون معلم نداریم ادامه داد: در این مانور به دنبال فراهم آوردن زمینه آغاز سال تحصیلی بدون دغدغه، با تکیه بر شور و شعور حسینی و نشاط علمی مضاعف بین دانش‌آموزان و اولیای آنان هستیم.

براساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا شروع سال تحصیلی مدارس ۱۵ شهریور است و همه دانش‌آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند اما کیفیت عرضه خدمات آموزشی می‌تواند به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلویزیونی، بسته‌های آموزشی یا شبکه شاد باشد.

تصمیم‌گیری در این باره بر مبنای وضعیت سه‌گانه قرمز، زرد و سفید مناطق مختلف کشور انجام می‌شود.

براساس آخرین آمار ۱۷۸ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی و ۱۲ منطقه آموزشی تحصیل می‌کنند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *