اجتماعی ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی مدرسه‌محور است

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی روز چهارشنبه افزود: تام‌الاختیار بودن شورای مدرسه در چگونگی نحوه آموزش یک اصل است و به شهرستان‌ها اعلام شده که شورای مدارس را به‌زودی فعال کنند.

وی گفت: در حال حاضر با یک زیست‌بوم جدید مواجه هستیم که هیچ گونه تجربه‌ای برای مقابله با آن جز رعایت مسایل بهداشتی نداریم و این مهم به شدت کار را بر عوامل آموزشی سخت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بازگشایی زودهنگام مدارس صرفا به معنی باز شدن مدارس نیست بلکه آغاز جریان یادگیری است که باید در شرایط کنونی با وضعیت‌های متفاوت انجام شود.

وی تصریح کرد: در وضعیت سفید که تکلیف مشخص است اما برای وضعیت زرد که پیش بینی می‌شود بیشتر با این وضعیت روبه‌ رو باشیم برنامه‌های پیشنهادی به شهرستان‌ها ارسال شده اما تصمیم اصلی با شورای مدارس خواهد بود.

واقعی با بیان اینکه در این وضعیت دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس گروه‌بندی خواهند شد اظهار داشت: هرچند وظیفه بر معلمان با توجه به فعالیت در کلاس درس و فضای مجازی دوچندان خواهد شد اما نقش والدین هم اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: مدارس باید با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به تصمیم گیری‌ها اقدام کنند و جلسات توجیهی والدین حتما در مناطق آموزشی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در شهرهای با وضعیت قرمز هم دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران مشغول به یادگیری می‌شوند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود هر مدرسه یک طرح آموزشی متناسب با وضعیت آن مدرسه با در نظر داشتن شیوه‌نامه بازگشایی مدارس و دستورالعمل‌های بهداشتی تدوین کند.

واقعی، نقش خانواده و والدین در یادگیری دانش‌آموزان را پر رنگ‌تر از سال گذشته دانست و بیان کرد: عبور از وضعیت کنونی نیازمند فهم مشترک از کف مدرسه تا ستاد است.

۱۸۰ هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی سال تحصیلی جدید را از ۱۵ شهریور آغاز خواهند کرد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *