اقتصادی ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی آینده بورس / اصلاح قیمت تمام شده است؟

بورس

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، آیا بازار سهام پس از چند هفته نزولی، این هفته را متفاوت آغاز خواهد کرد؟ چقدر ممکن است اصلاح بازار تمام شود؟

در همین مورد عرفان فکری، معامله‌گر بازار داخلی و بازارهای جهانی نوشته است: شاخص کل بعد از تشکیل مثلث همگرای خاتمه‌دهنده خود در موج ۵ از درجه کوچک‌تر خود ریزش شدید و دراماتیکی را تجربه کرد. بر این اساس ریزش این چنینی نیز انتظار می‌رفت زیرا این الگو بیانگر ضعف در توده معامله‌گران در جهت روند است و هنگامی که اولین نشانه‌ها برای شروع روند خلاف جهت آشکار شود، کلیت بازار برای ورود به فاز اصلاحی و خلاف روند با یکدیگر هم‌سو می‌شوند.

اکنون بعد از سقف تاریخی خود در ۱/ ۲ میلیون واحد اصلاح قیمتی خود را در قالب یک الگوی زیگزاگ کامل کرده است و با توجه به این نکته که تقریبا در همه نوع امواج اصلاحی گام اول اصلاح از نوع قیمتی و ریزشی است و تا موج ۴ یک درجه قبلی این ریزش ادامه دارد. بر این اساس رفتار شاخص تا به‌حال کاملا توجیه می‌شود و رفتار عادی و مورد انتظار از خود نشان داده است که براساس این دیدگاه شاخص دچار سقوط نشده است.

به‌نظر اصلاح قیمتی در شاخص تمام شده و از هفته پیش رو باید شاهد برگشت و کف‌سازی قیمت در این محدوده باشیم تا ریز موج‌های موردنظر خود را در قالب یک اصلاح پیچیده در گام A از اصلاح کامل کند. سپس برای هفته های بعد بازگشتی اصلاحی نه به صورت شروع روند انگیزشی جدید، به سمت محدوده ۱/ ۲ میلیون واحد خواهیم داشت.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *