اجتماعی ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حضور دانش‌آموزان در مدارس خراسان جنوبی الزامی نیست

واقعی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی افزود: این روند تا اعلام دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مدارس زیر ۵۰ نفر به صورت کاملا حضوری برپا خواهند بود و مدارس بالای ۵۰ نفر که پرجمعیت محسوب می‌شوند، با نصف جمعیت و گروه‌بندی دانش‌آموزان فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارسی که دانش‌آموزان را به گروه‌های الف و ب تقسیم کرده‌اند، هر کدام از گروه‌ها ۲ روز در هفته به صورت حضوری در مدارس حضور می‌یابند و طبق نظر شورای مدرسه می‌توانند یک روز را هم به صورت چرخشی بین گروه الف و ب برنامه‌ریزی کنند. 

وی افزود: سه کلاس ۳۵ دقیقه‌ای و ۲ زنگ تفریح ۱۰ دقیقه‌ای برنامه‌ریزی شده و ورود و خروج دانش‌آموزان نیز متفاوت است تا تراکم ایجاد نشود.

واقعی تصریح کرد: فعلا مدارس در روزهای پنجشنبه طبق روال قبلی تعطیل است و فرایند آموزش از طریق شبکه شاد، فضای مجازی و مدرسه تلویزیونی ایران هم ادامه دارد.

وی گفت: تمامی موازین بهداشتی در مدارس توسط متولیان رعایت می‌شود اما در ارتباط با نحوه رعایت پروتکل‌ها توسط دانش‌آموزان خانواده‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: معلمان در همه دروس‌ قبل از آغاز کلاس ۲ دقیقه را به توضیح پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای آشنایی دانش‌آموزان می‌پردازند اما کافی نیست و عزم خانواده‌ها را هم می‌طلبد.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تاکنون برای خرید ۲۲ هزار لیتر صابون مایع و مواد ضد عفونی کننده در مدارس استان تخصیص یافته است و ۳۰۰ میلیون تومان دیگر به زودی تامین خواهد شد.

واقعی گفت: با اینکه همراه داشتن ماسک در مدارس توسط دانش‌آموزان الزامی است اما ۲۰۰ هزار ماسک رایگان در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد و به تمام مدارس اعلام شده در صورت نداشتن ماسک به دانش‌آموزان تحویل شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، آموزش نیازمند فرهنگ سازی دستورالعمل‌های بهداشتی بین جامعه هدف است و این مهم جز با همکاری و همراهی والدین امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مدیریت ۱۶۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ مدرسه استان از توان مدیران و معلمان به تنهایی بدون همکاری والدین خارج است.

وی همچنین گفت: امکان تهیه تب سنج برای تمامی مدارس کار دشواری است اما تمامی ورودی‌های مدارس به مواد ضد عفونی برای کف کفش با موکت‌های آغشته به مواد ضد عفونی مجهز است.

واقعی از نصب بنرهای سلامت در همه مدارس استان خبر داد و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به رعایت موازین سنی به صورت کامل در این بنرها آموزش داده شده اما تفهیم این موارد باید با کمک والدین صورت گیرد.

وی خواستار همکاری همه جانبه خانواده‌ها با مدرسه شد و تاکید کرد: والدین از تجمع در مقابل مدارس بپرهیزند و در ساعت مشخص شده برای ورود و خروج دانش‌آموزان حضور یابند.

۱۶۵ هزار دانش‌آموز سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از (۱۵ شهریور) سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را در ۲ هزار و ۷۳۲ مدرسه استان خراسان جنوبی آغاز کردند و این آمار بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *