اجتماعی ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

طرح آبرسانی پایدار به روستاهای مرزی درمیان اجرا شد

آبرسانی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، حسینعلی بخشی اظهار کرد: آبرسانی پایدار به روستای اشک با اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال ادامه دارد.

وی بیان کرد: برای آبرسانی به این روستا تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و در حال حاضر دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

فرماندار درمیان گفت: تجهیزات مختلف برای اجرای این طرح از جمله لوله خریداری شده است و با تکمیل آن بیش از ۱۴۷ خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به طرح آبرسانی به روستای مرزی خیرآباد گفت: این طرح نیز با احداث ۱۲.۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در دست اجرا است.

بخشی افزود: برای این طرح تاکنون ۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و برای تکمیل به هفت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی گفت: لوله و تجهیزات برای تسریع در اجرای این طرح هم خریداری شده است و پس از تکمیل ۱۶۵ خانوار از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: آبرسانی پایدار به ۲ روستای جلاران و ذکری از روستاهای مرزی و محروم شهرستان درمیان با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان امسال انجام و بهره‌برداری شد.

فرماندار درمیان گفت: اکنون آب ۵۷ روستای شهرستان با تانکر تامین و از این تعداد ۵۱ روستا به صورت ثابت آبرسانی سیار می‌شود.

وی اظهار داشت: آب بقیه روستاها به دلیل مشکل قطعی آب در مجتمع‌های آبرسانی برای تامین آب موقت روستاییان با تانکر تامین می‌شود.

بخشی گفت: حجم آبرسانی به روستاهای شهرستان درمیان پیرو دستور استاندار خراسان جنوبی و بر اثر شیوع ویروس کرونا از ۷۴۸ سرویس در خردادماه به ۸۸۶ سرویس در شهریورماه افزایش یافت.

وی افزود: در مجتمع‌های آبرسانی فخرود و کلاته ملا، مشکل مدیریت مصرف و توزیع آب داریم که گاهی منجر به قطعی چند ساعته آب در برخی روستاها می‌شود لذا از مردم درخواست داریم بیشترین مدیریت مصرف آب را داشته باشند و از استفاده آب شرب در بخش کشاورزی خودداری کنند.

وی گفت: مدیریت مصرف آب توسط روستاییان باعث می‌شود که خدمات پایداری به آنان ارایه دهیم و قطعی آب را به حداقل ممکن برسد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *