اجتماعی ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حضور ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس

مدرسه

به گزارش نگاه خراسان جنوبی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در هفته گذشته تمام مدارس استان دایر بودند و معلمان و کادر اجرایی هم علاوه بر اهتمام به تدریس و آموزش دانش آموزان، مراقب اجرا شدن دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس بودند.


واقعی افزود:۸۳ درصد دانش آموزان دوره ابتدایی و ۷۷ درصد دانش آموزان دوره متوسطه در کلاس‌ها حاضر شدند که البته این تعداد در دو روز اول، بیشتر بود.


وی با یادآوری اینکه حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست گفت: شبکه شاد هفته گذشته به دلیل بروزرسانی با مشکلاتی مواجه بود و دانش آموزان نتوانستند از آن استفاده کنند و امیدواریم این هفته دانش آموزان در کنار برنامه‌های آموزشی صدا و سیما از مزایای شبکه شاد هم برای آموزش غیرحضوری بهره بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: ضدعفونی کردن کلاس‌ها در دونوبت، استفاده از مواد ضدعفونی دست برای دانش آموزان و معلمان، الزام داش آموزان به داشتن ماسک، توجه به تهویه کلاسها، گروه بندی دانش آموزان برای کاهش جمعیت کلاسها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان در کلاس‌ها و زنگ تفریح و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی و کاهش ساعت کلاس‌ها از جمله اقداماتی است که برای مراقبت از دانش آموزان در پیشگیری از کرونا اجرا شده است.


واقعی با بیان اینکه مدیران مدارس باید همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را اعمال کنند گفت: مراقبان سلامت و معاونان پرورشی وتربیت بدنی هم بر رعایت این موارد نظارت می‌کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی به مدارس استان خبر داد و گفت: این اعتبار با اولویت مدارس کم برخوردار و مناطق محروم برای خرید مواد ضدعفونی هزینه خواهد شد.


واقعی، پراکندگی جمعیت، وجود ۲ هزار و ۷۴۸ مدرسه و پایین بودن سرانه بهداشتی مدارس را از جمله مشکلات آموزش و پرورش برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و از والدین هم خواست در این امر مهم، اولیاء مدرسه را یاری کنند.


وی گفت: شماره تلفن ۳۲۴۲۰۶۰۷ اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان آماده دریافت انتقاد‌ها و نظرات والدین درخصوص رعایت یا عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی در مدارس است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *