اجتماعی ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: مردم در تجمعات شرکت نکنند

دهقانی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، بنابر اعلام این دانشگاه، محمد دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم در خانه بمانند، در منزل زیارت اربعین را بخوانند و عزاداری کنند.

وی از افزایش بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: متاسفانه طی یک هفته اخیر روز به روز شاهد افزایش بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بخش‌های بیمارستان‌های استان بخصوص بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند و آی. سی. یو در حال پر شدن است و پیش‌بینی می‌شود هفته آینده شرایط بدتری را خواهیم داشت.

وی افزود: از نظر نرخ بروز بیماری جزو پنج استان اول کشور هستیم و شهر بیرجند (مرکز استان) وضعیت خوبی ندارد.

دهقانی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون این ویروس به عملکرد ما بستگی دارد و عملکرد ما نشان دهنده رفتار آینده ویروس است همانطور که می‌بینیم هر وقت پروتکل‌های بهداشتی دقیق رعایت شده این ویروس کمتر شده و زمانی که رعایت نشده، شاهد افزایش آمار بودیم.

وی درخصوص طبخ و توزیع غذای نذری گفت: دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت در این خصوص کاملا شفاف است، طبخ و توزیع در محل برگزاری مراسم ممنوع است و اگر جایی پخت انجام می‌شود محل توزیع هدف مشخص باشد و بدون تجمع صورت گیرد ولی در محل برگزاری مراسم هیچ گونه اجازه پذیرایی نیست مگر اینکه در جایی پخته و در جای دیگری بدون تجمع توزیع شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داروهای استفاده شده در بیمارستان و بخصوص بخش مراقبت‌های ویژه هزینه‌های خیلی بالایی دارد و رایگان نیست همچنین پرسنل بهداشت و درمان ما بار سنگینی بر دوششان است و خسته شدند و تعداد پرسنلی که درگیر شدند بیشتر شده، از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات، به مهار بیماری کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش پیدا کرده است که مطمئنا طی روزهای آینده آمار فوتی‌ها نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مردم در منازل خود بمانند و در خانه عزاداری کنند، از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان مراسم در فضاهای بسته برگزار نشود و براساس مصوبه ستاد کرونا هیچ مراسم دسته‌روی و پیاده‌روی برگزار نخواهد شد.

دهقانی بیان کرد: از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌شود مانند پیک‌های قبلی که همراهی خیلی خوبی را داشتند و با همکاری آنها توانستیم بیماری را کنترل کنیم، اکنون نیز نیازمند همکاری و همراهی جدی آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل «استفاده از ماسک»، «رعایت فاصله حداقل یک تا ۲ متر» و «شست و شوی مکرر دست‌ها» هستیم تا بتوانیم پیک سوم را که از پیک دوم فراتر رفته است، کنترل کنیم و موفق به مهار بیماری در استان شویم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا هم درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا تا پایان وقت اداری سه‌شنبه پانزدهم مهر ماه در خراسان جنوبی گفت: تعداد بیماران بستری به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان به ۲۴۷ نفر رسید که نسبت به روز قبل ۲۰ درصد و نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان ۱۱۶ نفر بوده که نسبت به روز قبل پنج نفر و نسبت به هفته گذشته ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز به ۲۳ نفر رسید که نسبت به روز قبل سه نفر و نسبت به هفته گذشته ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین موارد بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۹ نفر هستند که نسبت به روز قبل ۶ نفر و نسبت به هفته گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی افزود: میزان بروز تجمعی در استان ۴۳۳ در صد هزار نفر جمعیت است که نسبت به روز قبل ۶ در صد هزار و نسبت به هفته قبل ۶.۸ افزایش در موارد بروز تجمعی را داشتیم.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *