اجتماعی ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

علت شیوع بالای کرونا در خراسان جنوبی از زبان معاون وزیر بهداشت

کرونا

قاسم جان بابایی، امروز چهارشنبه ۷ آبان در حاشیه بازدید از بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند به عنوان بیمارستان اصلی درمان کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه میزان آلودگی در خراسان جنوبی بسیار بالا است و ۸۰ درصد کسانی که آزمایش کرونا از آنها گرفته می‌شوند پاسخ تست آن‌ها مثبت است.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، وی با بیان اینکه به طور فزاینده‌ای شاهد افزایش بار بیماری در خراسان جنوبی هستیم، افزود: در خراسان جنوبی روند رو به رشد شیوع بیماری از چند ماه گذشته تا کنون همچنان ادامه دارد و مراجعات بیماران سرپایی و تعداد افرادی که نیاز به بستری دارند زیاد است.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر مردم رعایت کنند قطعاً در دو هفته آینده این سیکل شکسته خواهد شد و روند کاهشی را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: وضعیت اکسیژن سازی و ارائه خدمات مرتبط به بیماران علی رغم تعداد زیاد بستری‌ها در این استان مطلوب است.

جان بابایی با بیان اینکه کادر درمانی استان با آگاهی کامل در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: خراسان جنوبی از استان‌های پهناور کشور است و در هر کیلومتر وسعت آن ۴ تا ۶ نفر جمعیت ساکن هستند که ما توقع این حجم بالای بیماری را نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد:  به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی روند شیوع بیماری در این استان صعودی است که شکستن این سیکل با همراهی مردم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، امکان‌پذیر است.

دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت درمانی استان، به خراسان جنوبی سفر کرده است. بازدید از بیمارستان‌های شهرستان‌های بیرجند و قاینات و حضور در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برنامه‌های این سفر است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *