اجتماعی ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تردد و حضور در آرامستان‌های خراسان جنوبی محدود می‌شود

پلیس راهور

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در نشست روز گذشته (یکشنبه) که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور اعضا برگزار شد، تصویب کرد که برای حفظ سلامتی مردم و کاهش انتقال ویروس کرونا، ورودی آرامستان‌ها در این استان بسته شود.

براساس مصوبه دیگر ستاد استانی کرونا، مراسم تشییع جنازه باید با حضور حداقلی تا هشت نفر برگزار شود و افراد بلافاصله بعد از انجام مراسم تدفین از محیط خارج شوند.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست به گلایه‌های اعضا از شلوغی آرامستان‌ها اشاره کرد و گفت: از همین امروز، فرمانداران مکلفند تمامی شهرداران و دهیاران را بسیج کرده و راه‌های ورودی آرامستان‌ها را مسدود کنند.

حمید ملانوری بیان کرد: از امروز مسئولیت اجرای محدودیت‌های لازم در ورودی و خروجی آرامستان‌ها به عهده شهرداران و دهیاران است و باید پاسخگوی حوادث احتمالی در این زمینه باشند.

وی بر تشکیل جلسات مستمر و بی‌وقفه تا زمان برگشت استان به وضعیت مطلوب تاکید کرد و گفت: برخی از حوزه‌ها همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و موارد مشابه که جامعه هدف خاص دارند، موظفند تا جلسه بعدی ستاد کرونا، پروتکل‌های مرتبط با فعالیت کشاورزان، کارگران و بهره‌برداران در این حوزه‌ها را طراحی و ارائه کنند تا در جلسه ستاد مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همراهی‌ مردم در ۲ دوره قبلی شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: مردم متدین و نجیب خراسان جنوبی تمکین به قانون دارند و چون شرایط را درک می‌کنند، به یقین در اجرای مصوبات ستاد نیز همراهی خواهند داشت.

وی گفت: اینکه در یک استان با جمعیت ۸۰۰ هزار نفری روزانه ۱۰ الی ۱۲ نفر را در اثر بیماری از دست می‌دهیم، بحران جدی است و باید به طور دقیق به مردم اطلاع رسانی شود تا عمق فاجعه را بدانند.

ملانوری تصریح کرد: محدودیت‌های ۱۰ گانه برای شهرهایی است که وضعیت قرمز دارند و در استان ما که اغلب شهرها به رنگ مشکی (وضعیت بحرانی) درآمده‌اند باید محدودیت‌های جدید اعمال شود.

این در حالی است که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه اعلام کرد: برابر تصمیمات ستاد استانی کرونا، به منظور حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مسیرهای منتهی به بهشت متقین بیرجند بسته شد.

سرهنگ علیرضا عباسی گفت: مسیرهای منتهی به آرامستان بیرجند از ساعت ۱۲ امروز تا اطلاع ثانوی مسدود است لذا از شهروندان عزیز درخواست می‌شود از عزیمت به این مکان خودداری کنند.

رتبه سوم خراسان جنوبی به لحاظ موارد مثبت کرونا، نرخ مرگ و میر بیماران، میزان آلودگی شهرستان‌ها و آمار ۸۰ درصدی فوتی‌های بالای ۶۰ سال از مواردی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این نشست مطرح کرد.

محمد دهقانی از ادامه روند افزایشی بستری بیماران تنفسی و کرونایی در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: نمودار استان خراسان جنوبی عمودی شده است و به طرف بالا حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه تخت بستری داریم ولی هر قدر موارد بستری بیشتر شود، میزان خستگی و فشار روی همکاران ما نیز افزایش پیدا می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از طرف دیگر در صورت ادامه این روند، آمار موارد بیماران بدحال و فوتی باز هم افزایش پیدا خواهد کرد و روز به روز فاصله ما با میانگین کشوری کمتر می‌شود و در صورت بیشتر شدن آمار، تخت‌های ویژه نیز جوابگو نخواهد بود همانطور که راه‌اندازی آن، هزینه زیادی را لازم دارد.

وی افزود: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها و ادامه این روند، شاهد شکسته شدن این پیک در استان باشیم.

روند ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن که از اوایل اسفند ۹۸ در خراسان جنوبی آغاز شد، در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است و بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی و فوتی‌های بر اثر کرونا طی هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی که روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه منتشر شد، ۶ شهرستان این استان در شرایط بحرانی (مشکی) قرار دارند، چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند و یک شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *