اجتماعی ۱۳ دی ۱۳۹۹ - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آینده محیط زیست خراسان جنوبی در خطر است

حیات وحش

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از افزایش تخلفات شکار و صید در نه ماه امسال خبر داد و گفت: مقایسه این آمار با میانگین ۱۰ ساله گذشته آن، آینده محیط زیست خراسان جنوبی را نگران کننده کرده است.

اکبری گفت: تعداد پرونده‌های تخلف در ۹ ماه امسال ۱۶۹ پرونده است که میانگین آن در ۱۰ سال گذشته ۱۲۳ پرونده بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته در خراسان جنوبی ۲۱۹ متخلف شناسایی شدند که میانگین آن در ۱۰ سال گذشته ۱۹۱ نفر بود افزود: در ۹ ماه گذشته ۲۷ اسلحه کشف شده که میانگین آن در ۱۰ سال گذشته ۹ قبضه بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی با مساحتی حدود ۹ درصد از کشور، نزدیک به ۲۵ درصد تنوع گونه‌ها را در خود جای داده است.

اکبری با اشاره به وجود گونه‌های کمیاب و در معرض خطری نظیر هوبره، یوزپلنگ، گربه پالاس، قوچ اوریال، گربه شنی و… و نیز چند صد گونه گیاهی دارویی یا دارای ارزش حفاظتی خاص در استان گفت:با فعالیت ایثارگرانه محیط بانان استان کشفیات قابل ملاحظه‌ای توسط این نیروی‌های پر تلاش در حوزه شکارو صید، برای خراسان جنوبی رقم خورد که البته جای تامل دارد.

اکبری با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که در حوزه حفاظت محیط زیست استان در حال انجام می‌باشد گفت: دستیبابی به رضایت نسبی در حوزه محیط زیست و تضمین محیط زیستی سالم برای مردم جامعه چه در حال و چه برای آیندگان، نیازمند توجه جدی همه مسئولان به حل مشکلات و معضلات این حوزه در زمینه مشکلات زیر ساختی، کمبود‌های جدی حوزه حفاظت و پایش از جمله نقلیه و ترابری و نیز مشکلات استخدامی برخی محیط بانان طرحی است که امیدواریم به آن نگاه ویژه‌ای شود.  

آینده محیط زیست خراسان جنوبی در خطر است.
بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *