استان ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

امروز می‌توان با نام امام حسین (ع) جهل زدایی کرد + فیلم

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز می‌توان با نام امام حسین (ع) جهل زدایی کرد و هویت پوچ جاهلیت مدرن را برملا کرد تا همه با آن آشنا شوند.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در جمع مردم خراسان جنوبی در مراسم جاماندگان اربعین حسینی که در آستان امامزادگان باقریه برگزار شد، با تسلیت اربعین امام حسین (ع) گفت: شما مردم با حضور خود، با امام حسین (ع) و عاشوراییان تجدید میثاق کردید و نشان دادید که دلداده اربعین حسینی هستید.

او افزود: در کربلا میلیون‌ها نفر نام امام حسین (ع) را بر لب جاری می‌کنند که این جلوه خلوص نیت و جلوه دلدادگی به امام حسین (ع) است و می‌خواهیم بگوییم اگر در کربلا و در عاشورا نبودیم، امروز لبیک یا حسین را فریاد می‌زنیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اراده خداوند بر این بوده که عاشورا به جای روز پایان مکتب، روز آغاز بیداری باشد اظهار کرد: عاشورا تولد یاران امام حسین (ع) بود و آن‌ها در تاریخ جاودانه شدند.

رئیس جمهور بیان کرد: خون شهدای ما امتداد جریان عاشورا است و این جریان و مکتب ادامه دارد و مردان و زنان سلحشور امروز با مقاومت، در این راه قدم بر می‌دارند.  

او تصریح کرد: امروز می‌توان با نام امام حسین (ع) جهل زدایی کرد و هویت پوچ جاهلیت مدرن را برملا کرد تا همه با آن آشنا شوند.  

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه جاهلیت مدرن تنها اسم و رسم جدید دارد، اما همان تفکرات قدیمی را دارد، عنوان کرد: ویژگی خون شهدا این است که بیداری را در جهان آغاز کرده است و امروز به نام انقلاب اسلامی با تأسی از نام امام حسین (ع)، بیداری رخ می‌دهد.

خراسان جنوبی، استانی ولایت مدار و بیدار است

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد گفت: امروز در ۲۰ جبهه کاری این طرح آغاز شد تا هم در حمل و نقل مسافر و هم بار تحول ایجاد کرد.

او افزود: امورات این طرح همچنان از طریق دستگاه‌های اجرایی پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه تلاش و همت مردم خراسان جنوبی سبب زبانزد شدن مردم این منطقه شده است، بیان کرد: این استان، استانی بابصیرت، زمان شناس و ولایت مدار است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه طبق شاخص‌های مختلف جامعه خراسان جنوبی در همه زمینه‌ها برتر است، اظهار کرد: حضور در استان‌ها به گونه‌ای خواهد بود که مشکلات در زمینه‌های مختلف پیگیری و رفع شود.

او گفت: رهبری بر همکاری با مردم و تعامل با آن‌ها بسیار تأکید دارند و ما نیز طبق این رهنمود عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: نقطه وحدت شیعه و سنی و حتی سایر ادیان حسین بن علی (ع) است و از آن بهره می‌گیریم تا امورات مختلف را به سرانجام برسانیم.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
مجتبی کیخای حسین‌پور
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *