استان ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری دومین جشنواره زرشک در مهرماه امسال

زرشک خراسان جنوبی خرید توافقی می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نگاه خراسان جنوبی، «جواد اشرفی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز(چهارشنبه) در آیین رونمایی از ساخت ۵۰ دستگاه مکانیزه دان‌کن زرشک تازه با حمایت مؤسسه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد علوی در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اظهار داشت: بیش از ۴۰ خانوار از محل تولید محصول زرشک در خراسان جنوبی ارتزاق می‌کنند.
وی بیان داشت: یکی از آرزوهای ما این است که چرا زرشک باید در بازار تهران قیمت گذاری شود، باید در حوزه زرشک انجمن و اتحادیه داشته باشیم که هم اکنون وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید مبنای عیارسنجی، فروش و عرضه زرشک به بازار باید در خود خراسان جنوبی باشد و برای این موضوع تلاش می‌کنیم، افزود: محصولات مزیت‌دار ما مانند زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی باید یک تعاونی و تشکلی داشته باشد تا تعیین کننده برای قیمت ارسال محصول به کشور باشد.
اشرفی تولید استاندارد و علمی محصولات کشاورزی به خصوص زرشک را ضروری دانست و تصریح کرد: مدل بسته‌بندی محصول زرشک خوب نیست و گاها در ظروف نامناسب بسته‌بندی می‌شود بنابراین باید یک بسته‌بندی و پکیچ متحدالشکل و نشان تجاری خاصی برای آن ثبت کنیم تا شکل توزیع در سراسر استان و کشور یکی باشد.
وی بر فرآوری محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در راستای ارزش‌افزایی آن تأکید و اضافه کرد: در این زمینه باید بیش از گذشته ورود پیدا کنیم، ایجاد دستگاه زرشک دان‌کنی تلاقی پیوند دانش و مردمی کردن اقتصاد است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از خرید توافقی زرشک در سال جاری در راستای قطع دست دلالان از بازار این محصول خبرداد و بیان داشت: خرید توافقی با بالاترین قیمت سطح بازار خواهد بود و این موضوع مانع ورود دلالان با بازار این محصول می‌شود.
اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: دومین جشنواره زرشک در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد و بنیاد مستضعفان پشتوانه اعتمادی خوبی است و به خوبی در زمینه حمایت از محصول زرشک ورود پیدا کرده‌ است.
انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
مجتبی کیخای حسین‌پور
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *