استان ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۷۰ صنعتگر و تولیدکننده خراسان‌جنوبی در نمایشگاه روستا و عشایر کشور

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی گفت: این استان در قالب 35 غرفه با حضور 70 صنعتگر و فعال حوزه تولیدات روستایی و صنایع دستی در پنجمین نمایشگاه روستا و عشایر کشور شرکت کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری نگاه خراسان جنوبی،هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص پنجمین نمایشگاه روستاییان و عشایر کشور و حضور روستاییان و صنعتگران صنایع دستی استان در این نمایشگاه اظهارداشت: خراسان‌جنوبی در قالب ۳۵ غرفه با حضور ۷۰ صنعتگر و فعال حوزه تولیدات روستایی و صنایع دستی در این نمایشگاه شرکت کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون بازخوردهایی که از این نمایشگاه و حضور صنعتگران استان دریافت شده نشان از اقبال تهرانی ها از غرفه های خراسان‌جنوبی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: شرکت در این نمایشگاه ها برای صنعتگر و فعالان روستایی و عشایر بسیار تأثیرگذار است چرا که هدف اصلی آشنایی و نشان دادن توانمندی های روستاییان و عشایر استان در سطح کشور است.

شاه‌وری ادامه داد: مذاکره با فعالان اقتصادی و بروزرسانی فعالان و اینکه بتوانند ثبت سفارش داشته باشند برای تولیداتی که می توانند حرفی برای گفتن در سطح کشور داشته باشند از دیگر اهداف شرکت در این نمایشگاه است.

این مقام مسوول  با اشاره به اینکه براساس آخرین گزارش های واصله از شرکت کنندگان استان در حوزه تولیدات چرمی و نساجی در این نمایشگاه مذاکراتی انجام شده و ثبت سفارش از وزرات‌خانه‌ها، نهادهای کشوری و بخش خصوصی داشته اند که می تواند بسیار کمک کننده باشد و اینکه سبب اشتیاق صنعتگران استان‌ برای شرکت در دوره های بعدی و ارائه مناسب را در پی خواهد داشت

شاهوردی در رابطه با موضوع فروش مجازی بیان داشت: مراجعه کنندگانی به غرفه های استان داشته ایم که صنعتگران استان آنها را لینک داده اند به صفحات مجازی و سایت های فروششان که توانسته اند کارهایشان را رصد کرده و ببینند و از کیفیت کار مطلع باشند، البته باید در استان  بیشتر در این موضوع کار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: افراد کمی در میان صنعتگران استان در حوزه مجازی توانسته اند خوب ورود یابند بنابراین دوره های آموزشی مجازی سازی در کسب و کار در استان آغاز شده ولی باید بیشتر کار شود چون امروزه فروش آنلاین از شاخصه های مهم برای رشد صنایع دستی است.

پنجمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر  کشور  از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه در مصلی تهران برپاست.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
مجتبی کیخای حسین‌پور
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *