استان ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تضعیف سامانه بارشی در خراسان جنوبی/ هوا گرم‌تر می‌شود

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیشیابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی، گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

بارندگی کوهستان بیرجند

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیشیابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی، گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار نگاه خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی های خوب روزهای اخیر در استان، اظهارکرد: بیشترین بارش گزارش شده در چند روز گذشته مربوط به ایستگاه حاجی آباد زیرکوه به میزان ۶۲ میلی متر بوده است.

وی با اینکه همچنین بارش های خوبی را طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شاهد بوده ایم، اظهار کرد: در این مدت میزان بارش ثبت شده در ایستگاه ابراهیمی ۱۴، قدمگاه و کهنو ۱۲، چاهداشی ۱۰، النگ ۸، حسین آباد و بغداده ۷، جنوب شهر بیرجند ۶ و چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از تضعیف سامانه بارشی در استان طی امروز و فردا خبر داد و گفت: براساس الگوی نقشه‌های پیشیابی و خروجی مدل های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد در منطقه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز و فردا در برخی از نقاط شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان و زیرکوه انتظار بارندگی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به روند افزایشی دما در استان یادآور شد: دمای هوا طی امروز و امشب در استان به میزان یک تا سه درجه سلسیوس گرمتر می شود.

لطفی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سربیشه و بیرجند به طور مشترک با حداقل دمای ۷ درجه سلسیوس خنک ترین و بندان با حداکثر دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

وی با اشاره به روند تغییرات دمایی در مرکز استان طی شبانه روز گذشته گفت: نوسانات دمایی در استان طی این مدت بین ۷ و ۲۲ درجه سلسیوس ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ضمن نوید ادامه بارش ها در روزهای آینده در استان خاطرنشان کرد: اواخر هفته جاری شاهد بارندگی های خوبی در استان خواهیم بود.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *