فرهنگی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

برطرف شدن کمبود نیرو در آموزش و پرورش در سال های آتی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم در مورد کمبود نیروی انسانی اقدامی را انجام داده که این اقدام برای سال‌های آتی کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش تقریبا برطرف خواهد کرد.

علیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم در مورد کمبود نیروی انسانی اقدامی را انجام داده که این اقدام برای سال‌های آتی کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش تقریبا برطرف خواهد کرد.

معلمی شغل انبیا بوده و بدون شک پاسداشت زحمات معلمان تنها ویژه روز معلم نیست و باید در تمام دوران زندگی قدردانی زحمات این قشر پرتلاش در جامعه باشیم.

بدون شک نظام آموزشی کشور متکی بر وجود معلمان آگاه و توانمند بوده بنابراین دولتمردان باید به ارتقا منزلت اجتماعی و اقتصادی معلمان توجه ویژه‌ای داشته تا این مهم تحقق یابد.

کمبود معلم امروزه گریبانگیر نظام آموزش و پرورش کشور و خراسان جنوبی بوده که البته دولت سیزدهم با برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش برای رفع این مشکل فکر جدی برداشته است.

علیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ….اظهار داشت: امید است بتوانیم نقش بزرگ معلمی که خداوند اولین معلم است را نشان داده و در این مسیر ثابت قدم و پایدار باشیم.

وی با بیان اینکه برای معلم و جامعه تعلیم و تربیت بالاترین و زیباترین کلام منزلت و معرفت اجتماعی بوده که نسبت به معلم وجود دارد، تصریح کرد: علی رغم همه کم و کاستی‌ها که ممکن است در عرصه مالی وجود داشته باشد رویکرد دولت سیزدهم خوشبختانه رویکردی در جنبه ارتقاء این منزلت هم از جنبه مالی و هم از جنبه اجتماعی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بحث رفاهیات فرهنگیان گفت: در تمام دستگاه‌ها به مناسبت های متفاوت گاهی اوقات به کارمندان خود دریافت هایی را انجام می دهند اما تاکنون دریافت‌هایی را به کارکنان آموزش و پرورش نداشته‌اند ولی در دولت سیزدهم خوشبختانه مقدمات کار برای این امر فراهم شده و امید است با سرعت بیشتر و بهتر ادامه پیدا کند.

موسوی نژاد با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته معلم افزود: طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای گرامی‌داشت هفته معلم در سطح استان صورت گرفته و در شورای آموزش و پرورش استان که در فروردین ماه برگزار شد مصوب گردید.

وی با بیان اینکه دیدار با نماینده ولی فقیه یکی از برنامه‌های شاخص در این هفته می‌باشد، بیان داشت:امروز روز آغاز هفته معلم، برنامخ سپاس معلم در همه شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و ائمه جمعه و اولیای دانش آموزان و مسئولین اداری در مدارس انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در مرکز استان این برنامه در مدرسه ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

موسوی نژاد با بیان اینکه یکی از بهترین برنامه‌های هفته معلم، دیدار با مقام معظم رهبری بوده که امروز نجام می‌گیرد، یادآور شد: سهمیه استان خراسان جنوبی در این دیدار ۴۰ نفر بوده که به نمایندگی در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی گفت: غباروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و برنامه‌هایی که در جهت تکریم و بزرگداشت مقام بازنشستگان که پایه‌های اصلی آموزش و پرورش در سال‌های گذشته بوده‌اند دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: برنامه محوری که در استان به مناسبت هفته معلم خواهیم داشت ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن قلم چی با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود و در این مراسم در مجموع از ۱۱۳ نفر از کارکنان آموزش و پرورش و معلمان نمونه استان و عوامل دست‌اندرکار در حوزه تعلیم و تربیت در استان تجلیل خواهد شد.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه بحث معلمان نمونه کشوری از طریق فرم‌های امتیازبندی انجام و در مرکز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امسال متاسفانه در گردونه معلمان نمونه کشوری خراسان جنوبی حضور نخواهد داشت ولی معلمان نمونه استانی و شهرستانی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش استان برای کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی افزود: چند روز گذشته بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز در استان با حضور مهمانان بزرگواری از تهران، شیراز و اهواز برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال گذشته خیران مدرسه ساز حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای کمک به امر مدرسه سازی در خراسان جنوبی متقبل شدند و بیش از ۶۰ درصد از این تعهد اتفاق افتاد و تعداد قابل توجهی از کلاس‌های درس به بهره‌برداری رسید.

موسوی نژاد ادامه داد: پیش بینی می‌شود با همتی که وجود دارد در ابتدای مهر ماه ۱۰۰ کلاس درس دیگر به شهرستان بیرجند اضافه شود.

وی گفت: همینطور در ادامه این ساخت و سازها باید توجه بیشتری شود و به خصوص از اداره کل راه و شهرسازی این تقاضا را داریم که برابر قانون نسبت به ایجاد فضاهای آموزشی با توجه به ساخت و سازهای انجام شده توسط انبوه سازان صورت گیرد که در این خصوص صحبت‌های اولیه با مدیر کل راه و شهرسازی استان انجام شده و امید است این فضاهای آموزشی به زودی آغاز شود و در سایت زعفرانیه و مهرشهر که کمبود فضای آموزشی وجود دارد بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی متذکر شد: مجتمع بزرگی که در جنوب شهر در بلوار پیامبر اعظم با مشارکت بانک پاسارگاد انجام خواهد شد.

موسوی نژاد به بحث هنرستان کوثر بیرجند اشاره کرد و افزود: به طور تقریبی سازه این مجموعه تمام شده و کارهای عمده در مرحله مقدماتی تمام شده و امیدواریم بتوانیم سال جدید تحصیلی این مکان را کامل کرده تا کمبود فضا در این هنرستان مرتفع شود.

وی در باب نیروی انسانی گفت: دولت سیزدهم در مورد کمبود نیروی انسانی اقدامی را انجام داده که این اقدام برای سال‌های آتی کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش تقریبا برطرف خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: قطعاً از دو سال دیگر سهم استخدامی آموزش و پرورش از ماده ۲۰۸ کم خواهد شد چون ظرفیت ورودی به دانشگاه فرهنگیان بسیار ارتقا پیدا کرده است.

موسوی نژاد تصریح کرد: در سطح استان به مرور در این دو سال به جایی خواهیم رسید که آموزش و پرورش با کمال افتخار خواهد توانست به اداراتی که متقاضی نیرو هستند کمک کند.

وی با بیان اینکه برای سال آینده حدود ۱۴۸۰ نفر آموزش و پرورش استان ورودی جدید خواهد داشت‌، افزود: با توجه به همکاری خوبی که همکاران در بحث حق التدریسی دارند اعم از شاغل و بازنشسته امیداست از سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته با چالش بسیار کمتری مواجه باشیم و بتوانیم به صورت مطبوع و خوبی سازماندهی نیروی انسانی را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: پیش نیاز نیروهای آزمون ماده ۲۰۸ برگزاری کلاس‌های توانمندسازی بوده و آزمون‌ها و مصاحبه‌ها کاملاً متفاوت با سال‌های گذشته در حال انجام است.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه آزمون ثبت نام‌ها برای سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ قبلا انجام شده است، متذکر شد: آزمون ابتدایی اعلام شده و آزمون آموزش متوسطه نیز انجام می‌شود بحث مشاورین و عوامل پرورشی انجام خواهد شد و بحث نیروهای خادم روی جذب و استخدام برابر آنچه در سازمان برنامه و بودجه مشخص شده امید است محقق شود.

وی به طرح پاسداشت معلمین بازنشسته متولدین سال ۱۳۴۶ به بعد اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این طرح برای تکریم از بازنشستگان متولدین سال ۱۳۱۵ شروع شده و امسال نیز از معلمان متولد در سال ۱۳۴۶ به بعد قدانی خواهد شد.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *