استان ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری ۵۰ عنوان برنامه طی هفته ازدواج در خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری ۵۰ عنوان برنامه طی هفته ازدواج در استان خبر داد.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، علی ربیعی پیش از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج بیان کرد: طی این هفته ۵۰ عنوان برنامه مختلف در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۳ جشن وصال در سطح شهرستان‌های استان با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان، تجلیل از خیرین در امر ازدواج و برگزاری دورهمی مجرد‌ها از جمله برنامه‌های هفته ازدواج است.

ربیعی از برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه پیش، حین و پس از ازدواج در استان خبر داد و افزود: برگزاری برنامه محوری «سرمایه‌های زندگی» ویژه افراد دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال با حضور ۶۰۰ مادر از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج در استان است.

بنا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، افتتاح اولین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سرایان و افتتاح مرکز وصال شیرین در بیرجند از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: جوانان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت hamrah.msy.gov.ir از خدمات طرح وصال شیرین ویژه ازدواج بهره‌مند شوند.

ربیعی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اماکن ورزشی تحت پوشش اداره‌کل، با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار افراد دارای ۳ فرزند و بالاتر قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات ازدواج، گفت: تنها در فروردین ماه سال جاری ۲۵ میلیارد تومان و ۸۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

ربیعی ادامه داد: افراد متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در دی ماه پنج هزار و ۳۱۴ مورد بوده‌اند که در فروردین ماه به دو هزار و ۱۳۴ متقاضی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان فردوس پایین‌ترین میزان ازدواج و شهرستان بیرجند بالاترین میزان طلاق در استان را دارد، افزود: بازه زمانی بین ازدواج و فرزند اول در خراسان جنوبی زیاد بوده که یکی از آسیب‌های موجود در استان است.

وی هدف از راه‌اندازی مراکز مشاوره را انتخاب صحیح و انتقال سبک زندگی صحیح به زوجین دانست و گفت: در حال حاضر دو مرکز همسان‌گزینی و هفت مرکز مشاوره در استان فعال است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *