استان ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی/ ۱۲۵ هزار متقاضی در استان

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: از ۱۲۵ هزار متقاضی مسکن ملی در استان، ۴۵ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، مسکن به عنوان یک نیاز اساسی، گران‌ترین کالای ضروری اکثر خانوارها است و همچنین به عنوان یک کالای غیر منقول بادوام، سرمایه‌گذاری در آن بزرگترین بخش دارایی اکثر خانواده‌های ایرانی به شمار می‌آید.

درست در روزهایی که بسیاری از جوانان به ویژه قشر محروم رؤیای خانه دار شدن را در سر می‌پروراندند، صحبت از طرحی به نام اقدام ملی تولید مسکن به گوش خورد.

آبان ماه سال ۹۸ بود که گفت و شنودهای ثبت و نام طرح ملی مسکن زبان به زبان می‌چرخید و مراحل خودش را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت.

در حال حاضر اجرای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی، اجرای پروژه‌های انبوه‌سازی در زمین‌های دولتی برای متقاضیان واجد شرایط شهری، تأمین مسکن ملکی و سازمانی نیرو‌های مسلح و واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط قانون جوانی جمعیت، نوسازی بافت‌های فرسوده، نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی، پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی دارای زمین مسکونی (خود مالکی)، تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر در سراسر کشور اعم از خراسان جنوبی در حال اجرا است.

سهمیه ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحدی استان در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفت و‌گو با نگاه خراسان جنوبی با اشاره به سهمیه ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحدی استان در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: موظفی ما تأمین ۶۰۰ هکتار زمین بوده که با حمایت وزارت راه‌وشهرسازی و مجموعه استانداری تاکنون ۵۵۰۰ هکتار زمین تأمین شده است.

مودی ادامه داد: از ۱۲۵ هزار متقاضی مسکن ملی در استان، ۴۵ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط و ۲۳ هزار نفر متقاضی مؤثر بوده و زمین تخصیص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بیرجند گروه‌های پنج نفره زمین‌های طبقاتی تحویل گرفته‌اند، افزود: در روستاهای حریم این شهر زمین ویلایی فراهم شده است و بیرجندی‌ها می‌توانند در سایر شهرهای استان نیز زمین ویلایی تحویل بگیرند.

مودی با بیان اینکه در سایت‌های اداری دو هزار و ۱۰۰ نفر زمین تحویل گرفته و ۶ شرکت انبوه‌ساز نیز مشغول تأمین واحد هستند، ادامه داد: زمین‌های ویلایی بیرجند به هر دو نفر تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: در طرح مسکن ملی متقاضی ملزم به ساخت بوده که در غیر این صورت زمین از وی عودت داده خواهد شد.

زمین‌های طرح جوانی جمعیت فاقد شرط ساخت و ساز

مودی با اشاره به قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: خانواه‌هایی که فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد متولد شده مشمول طرح بوده و فرم جیم خانواده‌هایی که قرمز بوده یک بار سبز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت در استان ثبت‌نام کرده‌اند و به ۷۰۰۰ نفر زمین تحویل داده شده است، اظهار کرد: خانواده‌های دارای سه فرزند باید هزینه آماده‌سازی را با دو سال تنفس و اقساط هشت ساله پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و در هر دو مورد زمین به صورت رایگان تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت سند زمین به نام والدین منقل می‌شود و شرط ساخت ندارد، گفت: تاکنون پرونده هزار متقاضی که به اشتباه ثبت‌نام کرده بودند، به صورت آفلاین تصحیح شده است.

مودی ادامه داد: در رابطه با اجرای سیل‌راه‌های سایت‌های مسکن ملی و جوانی جمعیت مشاورین امر پای کار بوده و طرح‌های مطالعاتی انحراف سیلاب در دست بررسی است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *