استان ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خانگی به آبفای خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خانگی و نهادهای دولتی به استان خبر داد.

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، دوستی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کماکان در وضعیت کم‌آبی به سر می‌بریم که نیازمند صرفه‌جویی در مصرف آب است، گفت: باید صیانت از آب‌خوان‌های استان به عنوان یک خط قرمز برای دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ مجتمع روستایی ۱۵۰۰ روستا را تحت پوشش دارند و حداقل تنش آبی را داریم، گفت: همچنین در ۳۱ شهر خراسان جنوبی وضعیت پایدار آبی داریم.

دوستی با اشاره به کسری آب در روستاها طی ایام تابستان، بیان کرد: انشعابات غیرمجاز در تابستان از مهم‌ترین دلایل تنش آبی در روستاها است.

بنا به گفته وی، طی سال گذشته ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز و امسال ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از اجرای طرح‌هایی برای رفع تنش آبی خبرداد و گفت: در پروژه اضطراری آبرسانی به بیرجند، ۷۰ درصد وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته و ۳۰ درصد در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۵ روستا آبرسانی یا پایدارسازی انجام شده است، افزود: علی‌رغم اقدامات انجام شده در ایام تابستان حدود ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند‌.

دوستی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع به طور متوسط ۲۷ درصد هدررفت آب شهری و روستایی داریم، گفت: حدود ۶۵۰ کیلومتر شبکه‌های انتقال آب در کل استان نیازمند اصلاح و بازسازی است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، میزان مطالبات شرکت آبفا از بخش خانگی و نهادهای دولتی استان ۱۲۰ میلیارد تومان است.

دوستی با بیان کرد: فاز اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند وارد مدار بهره‌برداری شده است که برای توسعه صنایع و معادن و قسمتی برای فضای سبز در نظر گرفته شده است.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
سید علی اسلامی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *