استان ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
به بهانه روز خبرنگار انجام شد؛

دورهمی رسانه‌های خراسان جنوبی در بیرجند

بیرجند- طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و رسانه‌ها، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در بیرجند برگزار شد.

 

 

 

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، طی مراسمی شامگاه سه‌سنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی دیگر از مدیران و رسانه‌ها، جشن روز خبرنگار در بیرجند برگزار شد.

خراسان جنوبی در مسیر توسعه

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به خدمات دولت سیزدهم، گفت: این استان در سال‌های گذشته، دچار یکسری عقب ماندگی‌های زیرساختی بود اما در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف شاهد جهش و حرکت به جلو بودیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ابرپروژه‌ راه آهن خراسان جنوبی اظهار کرد: تامین منابع این پروژه از محل تهاتر نفت اقدام بسیار مهمی بود که در قالب ۱۵ قطعه پروژه در حال اجرا است.

قناعت انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی را از دیگر پروژه‌های مهم و حیاتی این استان کم آب و خشک دانست و گفت: همچنین فاز نخست انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان آماده افتتاح است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان در دولت یازدهم و دوازدهم، بیان کرد: تنها ۱۲ هکتار اراضی به محدوده شهر افزوده شد در حالیکه در ۲.۵ سال دولت سیزدهم پنج هزار هکتار افزوده شد.

احداث ۴۸۰ کیلومتر راه جدید در استان

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان درمیان گفت: علاوه بر این تعداد زیادی کارخانه راکد و نیمه فعال استان در دولت سیزدهم مجدد به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه ۷۲۰ کیلومتر باند دوم در دولت سیزدهم اجرا شد، گفت: علاوه بر این، ۴۸۰ کیلومتر راه جدید هم در شهرستان‌های متعدد در دست اقدام داریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از مشکلات خبرنگاران استان، گفت: برای حل مشکلات این قشر اگر موانع قانونی وجود نداشته موضوع را در داخل استان پیگیری و به نتیجه می‌رسانیم اما برخی موضوعات محدودیت قانونی داشته و از اختیار استان خارج است.

به گفته قناعت، برای حل دغدغه‌های خبرنگاران با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای در استانداری برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تحولات جهانی به سمت تقویت جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: اقتدار جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و ابزارهای سخت افزاری و نرم افرازی برای تلافی در اختیار کشور است.

وی ادامه داد. هنوز عملیات خونخواهی و تلافی‌جویانه شهادت اسماعیل هنیه را انجام نداده‌ایم که شاخص بورس در برخی کشورهای اروپایی سقوط کرده و نگرانی جدی برای رکود اقتصادی در پی داشته است.

صدور ۲۳ مجوز جدید رسانه در استان

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم، از صدور ۲۳ مجوز رسانه جدید و
۴۳ سرپرستی روزنامه طی دو سال گذشته خبرداد و گفت: سال گذشته ۷۵ خبرنگاران عضو این رسانه بودند که امسال به۲۳۲ نفر افزایش یافته‌اند‌.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهدای رسانه استان، میزبانی از جشنواره‌های مطبوعاتی شرق کشور طی دو سال متوالی و برگزاری اختتامیه اولین جشنواره ملی سواد رسانه پروفسور معتمدنژاد از جمله گام‌های مطلوبی بوده که با همکاری رسانه‌ها برداشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: خواستاریم برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به میزبانی خراسان جنوبی شکل گیرد.

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
بدون نویسنده
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *