اجتماعی ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحصیل ۶۰۰ دانشجوی افغانستانی در خراسان جنوبی | اقامت اتباع خارجی در بیرجند و خوسف

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: اقامت اتباع تنها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف مجاز بوده و ۱۰ هزار مهاجر که عمدتا افغانستانی هستند در استان اقامت دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی، آقای صفایی، اعلام کرد که اقامت اتباع خارجی در استان خراسان جنوبی فقط در شهرستان‌های بیرجند و خوسف مجاز است. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار مهاجر افغانستانی در این استان زندگی می‌کنند که ۱۷۰۰ دانش‌آموز و ۶۰۰ دانشجوی افغانستانی در مدارس و دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به احداث سه مدرسه برای اتباع خارجی در بیرجند، افزود که هزینه‌های تحصیل و اقامت این مهاجران توسط مجامع بین‌المللی، سازمان ملل متحد و مؤسسات خیریه تأمین می‌شود. همچنین، تاکید شد که خرید و فروش ملک با اتباع خارجی غیرمجاز بوده و برای عقد قراردادهای رهن و اجاره، دریافت مجوزهای لازم از اداره‌کل امور اتباع خارجی الزامی است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی هشدار داد که کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار می‌گیرند، با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد. همچنین، شناسایی و برخورد با اتباع غیرمجاز بر عهده نیروی انتظامی و فراجا است، و این افراد به اردوگاه‌های مراقبتی برای اخراج از کشور منتقل می‌شوند.

اقامت اتباع افغانستانی در خراسان جنوبی، به ویژه در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، تحت نظارت دقیق اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی قرار دارد.

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
بدون نویسنده
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *