استان ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

گام دولت در شهرستان خوسف/ ۲۲ رشته قنات احیا شد

بیرجند- فرماندار خوسف از احیای ۲۲ رشته قنات در دو سال گذشته خبرداد و افزود: با توجه به اهمیت آب به ویژه در روستاهای استان، امیدواریم تا پایان سال ۷۰ رشته قنات نیز احیا شود.

علی حسینی در گفت و گو با نگاه خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در شهرستان خوسف، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در این مدت کمترین تنش آبی را در شهرستان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه همچنین طی این مدت ۷۷ کیلومتر خط انتقال آب انجام شده که در طول تاریخ خوسف بی‌سابقه بوده است، افزود: ظرفیت مخازن آب از ۶۰۰ متر مکعب به سه هزار و ۳۶۰ متر متر مکعب معادل حدود ۴.۶ برابر افزایش داشته است.

بنا به گفته فرماندار خوسف، در حوزه جهاد کشاورزی دو هزار و ۵۰۰ متر عملیات لوله‌گذاری انجام شده و خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش داشته است.

حسین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تولید گوشت سفید، اظهار کرد: حدود شش میلیون و ۵۰۰ قطعه جوجه‌ریزی شده که در سال های گذشته از چهار هزار قطعه افزایش نداشته‌ است.

وی ادامه داد: با احیای ۱۱ مرغداری غیرفعال میزان تولید تخم مرغ طی شش ماه نخست سال ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی از احیای ۲۲ رشته قنات در دو سال گذشته خبرداد و افزود: با توجه به اهمیت آب به ویژه در روستاهای استان، امیدواریم تا پایان سال ۷۰ رشته قنات نیز احیا شود.

فرماندار خوسف با بیان اینکه در سال گذشته ۷۶ کیلومتر از محورهای شهرستان بهسازی شده است، گفت: همچنین در یک سال گذشته ۸۳ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی آسفالت، سه هزار متر مربع سنگ فرش و هشت هزار مترمربع سیل‌بند اجرا شده است.

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
بدون نویسنده
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *