استان ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اسکان یک میلیون مسافر در خراسان جنوبی/ اقامت ۵۸۹ گردشگر خارجی

بیرجند- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا نیمه شهریورماه جاری یک میلیون و ۲۱ هزار و ۸۶۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: خراسان جنوبی با ۹ اثر جهانی در ۶ شاخه و چند پرونده در شرف ثبت جهانی، آثار طبیعی، تاریخی و صنایع‌دستی فاخر خود همواره مورد توجه گردشگر ها قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین این استان با اقامتـگاه‌های بوم‌گردی زیبــا و منحصربفرد، روستاهای شگفت‌انگیز و هدف گردشگری، بافت‌های تاریخی شهری و روســتایی، در کنار جاذبه‌های بی‌نظیر کویر و مردمانی میهـمان‌نواز به مقاصد گردشگری کشور افزوده شده است.

شاه‌وردی اظهار کرد: فصل پاییز به‌عنوان فصل گردشگری استان با برنامه‌های متنوع برنامه‌ریزی شده و شاهد حضور بیشتر و پررنگ تر گردشگران و مسافران خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا نیمه شهریورماه جاری یک میلیون و ۲۱ هزار و ۸۶۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت دو میلیون و ۵۵۴ هزار و ۷۵۴ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند.

وی از اقامت ۵۸۹ گردشگر خارجی در استان خبر داد و افزود: خراسان جنوبی در مسیر برگشت زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی از پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر رضوی قرار دارد که تا ۱۶ شهریورماه ۵۴۰ زائر پاکستانی که از مشهدالرضا بازگشته‌اند، در استان پذیرایی شده‌اند.

بانک کشاورزی همراه اول
نویسنده
فاطمه آسمانی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *