استان ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
طی سه سال گذشته انجام شد؛

رشد ۱۹۲ درصدی اشتغال در حوزه تعاونی‌ های خراسان جنوبی

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: طی سه سال گذشته در حوزه تعاونی‌ها افزایش ۱۹۲ درصدی اشتغال را داشتیم و ایجاد تعاونی‌ها هم ۳۵ درصد رشد داشته است.

اشتغال تعاونی
به گزارش نگاه خراسان جنوبی، مهدی جعفری صبح چهارشنبه در جلسه شورای توسعه تعاون با بیان اینکه در سند توسعه تعاون استان برای دستگاه‌های اجرایی شرح وظایفی ابلاغ شده است، افزود: این وظایف شامل میزان حمایتی‌هایی است که دستگاه‌ها می‌توانند از حوزه تعاونی‌ ها و مجموعه‌های زیربخشی خودشان داشته باشند.
وی با بیان اینکاه وظایفی که در این سند تعریف شده است، امورات تعاونی‌ها را تسهیل می‌کند، افزود: ۲۲ دستگاه در استان عضو سند توسعه تعاون هستند که مقرر شده پنج دستگاه اجرایی شامل اقتصاد و دارایی سازمان صمت ،جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه فصلی آینده اتاق تعاون سند توسعه بخش تعاون خود را نگارش و دفاع و مصوب کنند.
جعفری با بیان اینکه در سه سال گذشته در حوزه تعاونی ها افزایش ۱۹۲ درصدی اشتغال را داشتیم، گفت: همچنین ایجاد تعاونی‌ها ۳۵ درصد افزایش و نظارت بر فعالیت تعاونی‌ها ۳۸ و نیم درصد رشد داشته است.
رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: در راستای حل مشکلات تعاونی‌ها، سند توسعه بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ بازنگری و بروزرسانی شده است.
 حسینی ادامه داد: در این سند برای ۲۲ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی برای همکاری تکلیف مشخص شده تا بستر لازم را برای فعالیت تعاونی‌ها فراهم کنند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی از سند توسعه بخش تعاون، تحقق ۲۵ درصدی سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور است، گفت: در تلاشیم با مشارکت مردم و با تسهیل گری در اجرای قوانین و آئین‌نامه‌ها، شعار جهش تولید را محقق کرده و به تعاونی‌ها کمک کنیم.
بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
فاطمه آسمانی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *