اجتماعی ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پای در باتلاق

بیرجند- ۱۰ سال از شروع زندگی مشترک من و همسرم می‌گذرد و با وجود اینکه خداوند هدیه‌های با ارزش، یعنی دو فرزند سالم به ما داده، مدت‌هاست احساس می‌کنم شیرینی اول زندگی و احساس امید بخش «پدر» و «مادر» شدن جایش را به تلخی تحمل بی‌توجهی و ناامیدی داده است.

پای در باتلاق

به گزارش نگاه خراسان جنوبی؛ مرد ۳۵ ساله با چهره برافروخته و مضطرب به يكی از كلانتری‌های شهرستان بیرجند مراجعه و درباره داستان زندگی اش به مشاور كلانتری گفت: ۲۵ ساله بودم که با دختری به نام «فریبا» آشنا شدم و چندی بعد با جلب رضایت خانواده ها ازدواج کردیم، از همان اول زندگی تصمیم گرفتیم که زود بچه دار نشویم. حدود دو سال گذشت. کم‌کم احساس می‌کردم زندگی برای همسرم کسل کننده و یکنواخت شده است، این بود که با او صحبت کردم و بالاخره راضی شد که بچه‌دار شویم. اكنون با وجود داشتن یک دختر چهار ساله و یک پسر دو ساله، همسرم با بی‌توجهي خود را از مسئولیت حقیقی که در قبال من و فرزندانش دارد کنار می کشد. مدام در فضای مجازی سیر می کند. وابستگی‌اش به تلفن همراه به حدی شده که وقتی حواسم نیست در موقعیت‌های مختلف گوشی را بر می‌دارد و با وجود اطلاع ازمخالفت من، در محیط‌های اینستاگرام و تلگرام پست می‌گذارد و از دیگران لایک می‌گیرد.
واقعا احساس می کنم دیگر من و فرزندانش را نمی بیند، وقتی به خانه اقوام می‌رويم از سر و وضع نامرتب بچه‌ها خجالت می‌كشم. بارها با همسرم صحبت كرده‌ام اما او بجای اينكه پاسخ قانع كننده‌ای به سوالات من بدهد، گلايه‌های خود را می‌گويد و نهايتا با مظلوم‌نمايی كار خود را توجيه می‌كند. انگار فضای مجازی برايش به باتلاقی تبديل شده كه توان بيرون كشيدن خود را از آن ندارد. من هم دچار سردرگمی هستم و احساس می‌كنم زندگی‌مان روز به روز به سمت آشفتگی و از هم پاشیدگی پیش می رود. از همه چيز و همه كس خسته شده ام، بارها از دوستان و آشنايان مشاوره گرفته‌ام و چون نتيجه‌ای نداشته كاملا نااميد شده ام …!
با توجه به اهميت موضوع ، مشاور از همسر ايشان نيز دعوت كرد تا برای مشاوره در كلانتری حضور يابد. خانم هم در اظهاراتش به گونه‌ای ديگر از اين شرايط ابراز ناراحتي می‌كرد و می‌گفت: همسرم نسبت به من شكاک و بد‌بين شده است و هميشه مرا تحت نظر دارد و مرتب تلفن همراه را با سوء ظن مورد جستجو و بررسی قرار می‌دهد.
در كارهای خانه و مسائل مربوط به بچه‌ها مرتب ايراد می‌گيرد و حتی در حضور ديگران به من سركوفت می‌زند …!

با توجه به مشكلات عديده شناختی و رفتاری زوجين در اين پرونده و برای پيشگيری از وارد آمدن آسيب بيشتر به اين خانواده، هر دو نفر برای دريافت مشاوره تخصصي به مركز مشاوره ارجاع شدند.

کارشناس آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس در این باره می‌گوید: در اطراف خودمان چند خانواده را می‌شناسيم كه فرورفتن نامعقول آنها در فضای آشفته مجازی، آشفتگی را به درون خانواده منتقل كرده و نفس روابط عاطفی بين اعضای خانواده را به شماره انداخته است. پس آگاه باشيم و اصلاح را از خودمان شروع كنيم. از بيان مشكلات‌مان به همه كس خودداری و سعی كنيم كار را به كاردان بسپاريم.

بر اساس پرونده واقعی، با همكاری معاونت اجتماعي فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
بدون نویسنده
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *