استان ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احداث پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی چشم انتظار اعتبار

بیرجند- پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی از پروژه‌های مهم و اعظم استان بوده که تکمیل آن نیازمند ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است.

موزه

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند بوده که همواره موجب اقتدار و سربلندی ایران اسلامی می‌شود.

بدیهی است در شرایطی که دشمن به دنبال فاصله انداختن بین جوانان و فرهنگ دفاع مقدس است، باید بیش از پیش در راستای حفظ این داشته‌ها تلاش شود.

مسئولان از سال‌ها قبل با اجرای برنامه‌هایی اعم از اردوهای راهیان نور، کارگاه‌های مختلف، استفاده از ظرفیت راویان دفاع مقدس و اجرای پروژه‌های عمرانی اعم از موزه‌های دفاع مقدس گام‌هایی برای معرفی و گسترش فرهنگ دفاع مقدس برداشته‌اند‌.

در این راستا احداث پارک موزه دفاع مقدس بیرجند در سال ۸۵ مصوب شد و کلنگ آن در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در تقاطع خیابان صیاد شیرازی و قرنی بیرجند بر زمین خورد.

اوایل سال ۹۱ و در سفر سوم دولت وقت به خراسان جنوبی ساخت این مرکز فرهنگی به تصویب رسید و بودجه اولیه برای آن تعریف و عملیات اجرایی‌اش آغاز شد و ساخت پروژه به لحاظ محتوایی به پیشرفت ۹۵ درصدی رسید.

در یکم شهریورماه سال ۹۵ بود که سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس در سفر به خراسان جنوبی خبر تغییر سرنوشت پارک موزه دفاع مقدس استان را به رسانه‌ها کشاند.

بنا به گفته وی قرارگرفتن این پروژه بر روی گسل‌های اصلی شهر شرایط را ملزم می‌کرد تا این پروژه به مکان دیگری منتقل شود. هرچند طی برگزاری جلسات و کارشناسی‌های بعدی، موزه در مکان اولیه خود باقی ماند؛ اما همین امر کافی بود تا روند اجرایش چندین ماه به تعویق افتد.

 

شروعی دیگر برای احداث پروژه

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، این پروژه در سال ۱۴۰۰ به طور رسمی کلنگ‌زنی شد، اما همچنان چشم‌انتظار اعتبار است.

در حال حاضر برآورد مسئولان اعتبار قریب به ۲۸۰ میلیارد تومان را برای اجرای پروژه رقم می‌زند و مردم خراسان جنوبی برای بهره‌برداری از پروژه به انتظار نشسته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی سوم خردادماه سال ۱۴۰۲ به رسانه‌ها گفته بود: ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان از سال گذشته که اعتبار آن مشخص شد، سرعت بیشتری گرفته و تا پایان سال فونداسیون شش هزار متر مربع آن اجرا شد.

 

آخرین وضعیت پروژه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین در گفت و گویی با نگاه خراسان جنوبی، بیان کرد: ایجاد موزه دفاع مقدس سال ۸۸ در کشور کلید خورد.

سرهنگ غلامرضا فلاحی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت ۳۲٫۵ هکتار درحال احداث است، ادامه داد: این پروژه از نظر وسعت دومین موزه کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر چهار میلیارد تومان اعتبار گرفت، ادامه داد: همچنین این طرح در جریان سفر شهیدجمهور ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شد.

فلاحی با بیان اینکه از اعتبار مصوب سفر بالغ‌بر ۳۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان محقق شده است، افزود: از ۶ هزار مترمربع زیربنای موزه دفاع مقدس استان چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع سازه نصب شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این موزه نیازمند ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: موزه بین‌المللی صحرای طبس هم با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی چشم‌انتظار تأمین اعتبار و توجه ویژه مقامات استانی و کشوری است.

 

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
فاطمه آسمانی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *