استان ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
به منظور چرای دام دامداران؛

۴۴۰ هزار هكتار از عرصه‌های منابع طبيعی خراسان جنوبی آزادسازی شد

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از آزادسازی ۴۴۰ هزار هکتار از عرصه‌‌های منابع طبیعی استان برای چرای دام خبر داد.

علیرضا نصرآبادی

به گزارش نگاه خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی صبح چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: در سال جاری مساحتی حدود ۴۴۰ هزار هكتار از عرصه‌های منابع طبيعی و آبخيزداری استان كه در سنوات قبل از محل اعتبارات دولتی و با مشاركت بهره‌برداران عرصه‌های مرتعی احياء و اصلاح شده بود، جهت بهره.برداری و تعليف دام مرتعداران ذيحق استان آزادسازی شد.

وی بیان کرد: با احيا این عرصه‌ها، علاوه بر حفاظت خاک، اهداف مربوط به اصلاح و احيا مراتع، بهبود وضعيت پوشش گياهی، حفظ منابع آب و خاک، جلوگيری از فرسايش خاک و بهبود عوامل زيست محيطی محقق می‌شود.

نصرآبادی با بیان اینکه همچنین این اقدام باعث افزايش توليد علوفه خشک و علوفه قابل برداشت به ميزان ۱۸ هزار تن می‌شود، افزود: قیمت هر کیلوگرم علوفه مرتعی معادل ۷۰ درصد قیمت جو است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد. ۳۲۰ هزار واحد دامی متعلق به ۶ هزار و ۳۰۰ خانوار مرتعدار و دامدار روستايی و عشايری، در ۱۱۵ منطقه در سطح استان به مدت ۸۰ تا ۹۰ روز از اين مراتع بهره‌برداری خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

بانک کشاورزی همراه اول

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *